کد خبر: 2917 ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳

عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه:

ابتکارات غربی ها برگرفته از سیره ائمه معصومین(ع) است

حجت الاسلام فاکر میبدی در کارگاه معصوم شناسی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه اکثر ابتکارات غربی ها برگرفته از سیره ائمه معصومین(ع) است، گفت: جامعه دانشگاهی باید در شناساندن سیره عملی ائمه معصومین(ع) به دانشجویان‌ تلاش کند.

ابتکارات غربی ها برگرفته از سیره ائمه معصومین(ع) است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، حجت الاسلام محمد فاکر میبدی عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه‌در کارگاه معصوم شناسی که به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد به تشریح اهداف برگزاری سلسله جلسات معصوم شناسی‌در دانشگاه ها پرداخت و گفت: جامعه دانشگاهی باید در شناساندن سیره عملی ائمه معصومین(ع) به جامعه دانشگاهی بیش از این تلاش کند.

فاکر میبدی با بیان اینکه امام جعفر صادق(ع) رئیس مذهب تشیع است، گفت: وقتی به سیره ائمه معصومین(ع) مراجعه می کنیم مشاهده می کنیم که اکثر ابتکارات غربی ها برگرفته از سیره ائمه معصومین(ع) است.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه امام جعفر صادق(ع) به مهربانی با همسران تاکید می کرد، افزود: باید رفتار و گفتار ما با استناد به سخنان فرمایشات ائمه معصومین(ع) باشد.

فاکر میبدی با اشاره به مسأله تقریر در سیره شناسی، تصریح کرد: امامان در بعضی مواقع با سکوتشان رفتار و یا گفتار کسی را تأیید می کردند.

وی  در ادامه سخنان خود به بیان ویژگی های امام جعفر صادق(ع) پرداخت و گفت: عمل کردن با بصیرت، احترام گذاشتن استاد نسبت به شاگرد و بالعکس، سخن خوب گفتن و خوب سخن گفتن، جایگاه شغل و أجرت گرفتن، توأم نمودن علم با عمل، مغتنم شمردن فرصت، آگاهی بخشی و زمان شناسی، رعایت حال متعلم در یادگیری و تدریس، شکیبایی استاد در برابر شاگرد، تخصص محوری، گزینش مطالب، صححیح خوانی، یادداشت برداری و نوشتن مطلب و رعایت اولویت ها را از جمله مهمترین ویژگی های امام جعفر صادق(ع) است.

انتهای پیام/