کد خبر: 2903 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی:

رشته معصوم شناسی در دانشگاه ها ایجاد شود

حجت الاسلام مدبر در کارگاه معصوم شناسی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه در دانشگاه های جهان دروسی بنام فیلسوفان مشهور غرب وجود دارد، از مسئولان مربوطه خواست درس و رشته ای بنام معصوم شناسی در دانشگاه ها ایجاد کنند.

رشته معصوم شناسی در دانشگاه ها ایجاد شود

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، حجت الاسلام سیف اله مدبر مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی در کارگاه معصوم شناسی با موضوع امام رضا علیه السلام با انتقاد اینکه هیچ درس و رشته ای بنام معصوم شناسی در دانشگاه ها وجود ندارد، گفت: این در حالی است که در دنیا دروسی بنام فیلسوفان غرب وجود دارد و رشته هایی مانند مارکس شناسی، کانت شناسی، دکارت شناسی  تدریس می شود و دانشجویان و پژوهشگران در مورد این فیلسوفان به بررسی و تحقیق می پردازند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به برخی از سیره های  عملی و اخلاقی امام رضا(ع) افزود: باید با سیره های رفتاری و گفتاری امام رضا(ع) آشنا شده و آنها را در زندگی به کار برد.

مدبر با بیان اینکه امام هشتم هرگز کسی را به کلام خویش جفا نمی داد، اضافه کرد: حضرت هیچ وقت با کلامش به کسی نیش نزد.

وی با بیان اینکه امام رضا(ع) در طول عمر خود هر ماه سه روز روزه می گرفت،گفت: آن حضرت اگر برای رفع نیازهای مردم کاری از دستش بر نمی آمد، آنقدر پیگیر می شد تا نیازهای آنها را رفع کند.

مدبر با بیان اینکه امام رضا(ع) در توحید فعالیت می کرد، تصریح کرد: در ساحه نظری 51 حدیث از امام رضا(ع) وجود دارد و در توحید نظری بحث را محکم پیش برده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی افزود: امام رضا علیه السلام نظریات خود را در تمام زمینه ها عملیاتی و اجرا کرده است.

کارگاه معصوم شناسی هر ماه به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی و با حضور اساتید و دانشجویان علاقمند برگزار ی می شود.

انتهای پیام/