کد خبر: 2818 ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹

با حضور مهمانان داخلی و خارجی

چهارمین سمینار جبر و کاربردهای آن در دانشگاه محقق اردبیلی آغاز شد

چهارمین سمینار جبر و کاربردهای آن با حضور مهمانان داخلی و خارجی در دانشگاه محقق اردبیلی شروع به کار کرد.

چهارمین سمینار جبر و کاربردهای آن در دانشگاه محقق اردبیلی آغاز شد

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه بدون توجه به علوم پایه به خصوص علم ریاضی امکان پیشرفت در علوم دیگر میسر نیست، گفت: در کشورهای توسعه یافته به همه رشته های علمی با یک دیدگاه نگریسته می شود.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته، پا به پای علوم در دانش های نو، به علوم دیگر هم پرداخته می شود، گفت:در سال 94 نسبت به سال 93 مقالات علمی – پژوهشی تولید و چاپ شده در مجلات داخلی و خارجی توسط اساتید و دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی حدود 50 درصد افزایش یافته است.

صادقی در ادامه سخنان خود به تعداد مقالات JCI تولید شده در دانشگاه محقق اردبیلی  اشاره کرد و گفت: تولید مقالات در سال 94 نسبت به سال قبل آن 66 درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: این آمار نشان می دهد که مقالات تولید شده در دانشگاه محقق اردبیلی نه تنها از نظر کمی بلکه از نظر کیفی هم افزایش یافته است.

داریوش لطیفی رئیس دانشکده علوم ریاضی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه تلاش عوامل اجرایی چهارمین سمینار جبر و کاربردهای آن قابل تقدیر است، گفت: برگزاری این چنین سمینارهای علمی نیازمند برنامه ریزی دقیق و علمی است که این کار توسط عوامل اجرایی به خوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه جبر دروازه ورود ما به علم ریاضیات بوده است، گفت: در بین گرایش های رشته ریاضی، یکی از رشته های ایرانی – اسلامی، گرایش جبر است.

لطیفی افزود: گرایش جبر، یکی از گرایش ها در رشته ریاضی است که وارداتی نبوده است بلکه این گرایش از ایران به دیگر کشورها صادر شده است.

 در  سمینار جبر و کاربردهای آن 10 سخنران  در طول 3 روز 56 سخنرانی ارائه خواهند کرد.

انتهای پیام/