پربازدیدترین ها

کد خبر: 2794 ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶

اردوهای مختلط، هویت و باورهای دینی دانشجویان را نشانه گرفته است

مدیر عقیدتی سیاسی بسیج دانشجویی حوزه علم الهدی گفت: آنچه امروز در دانشگاه ها مشاهده می کنیم بیانگر حرکت عمیق جریان نفوذ و ایادی آن جهت اجرای نقشه های شوم در میان جوانان و دانشجویان است.

اردوهای مختلط، هویت و باورهای دینی دانشجویان را نشانه گرفته است

حامد هاشمی مدیر عقیدتی سیاسی بسیج دانشجویی حوزه علم الهدی در گفتگو با خبرنگار ابصارخبر به تشریح دیدگاه های خود در خصوص وضعیت فرهنگی حاکم بر دانشگاه ها پرداخت و گفت: آنچه امروز در دانشگاه ها مشاهده می کنیم بیانگر حرکت عمیق جریان نفوذ و ایادی آن جهت اجرای نقشه های شوم در میان جوانان و دانشجویان است.

 هاشمی مجد با اشاره به توصیه های سال گذشته رهبر معظم انقلاب در مورد خطر نفوذ، نفوذ جریان های مخرب در دانشگاه ها را یک واقعیت انکارناپذیر دانست و بی اعتنایی و سهل انگاری متولیان امر در این زمینه را بسیار تأسف آور و نا امیدکننده توصیف کرد و افزود: در شرایطی که امام خامنه ای (مدظله العالی) با درایت و تیزبینی و تشخیص به موقع ، خطر جریان نفوذ را در سطح جامعه به ویژه محیط های علمی و دانشگاهی بیان فرمودند، بسیاری از مسئولان در این زمینه به راحتی چشم خود را به روی حقایق بسته و از این طریق کمک شایانی به جریان نفوذ نمودند.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل (حوزه شهید علم الهدی) افزایش روزافزون دانشجویان به حضور در شبکه های مجازی و اجتماعی، وب گردی، پارتی های مختلط شبانه، گروه های نا متعارف در تلگرام، دوستی با جنس مخالف به بهانه همکلاسی بودن و درس خواندن، پوشش های زننده و... را از مصادیق بارز نفوذ فرهنگی در سطح دانشگاه ها دانست و تصریح کرد: متأسفانه در ماه های اخیر شاهد برگزاری اردوهای مختلط در سطح گسترده به ویژه در دانشگاه های سطح اول کشور بودیم که این امر مبین برنامه های ویژه ی دشمن در جهت تضعیف اعتقادات و باورهای دینی دانشجویان است. در عین حال اسکان دانشجویان دختر و پسر در یک مکان در جریان یکی از این اردوها، حکایت از عمق فاجعه ای دارد که در صورت عدم مقابله با آن، در آینده نیز شاهد چنین برنامه های مخرب در دانشگاه ها خواهیم بود.

این هادی سیاسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دانشگاه محل تحصیل و تولید علم و ارتقای سطح دانش و معلومات دانشجویان است نه محل ابراز علاقه به جنس مخالف، اردوهای مختلط، شوی لباس و سایر برنامه های بی محتوا، بی تفاوتی نسبت به فریضه ی امر به معروف و نهی از منکر را در ظهور و بروز چنین رفتارهایی تأثیرگذار دانست و با انتقاد از مسئولان وزارت علوم گفت: تا کی باید شاهد بی اعتنایی و سهل انگاری متولیان امر در این زمینه باشیم؟ مسئولان باید با سرلوحه قراردادن فرامین رهبرمعظم انقلاب در خصوص جریان نفوذ و رصد دقیق توصیه های حکیمانه ی ایشان در مورد هجمه ی فرهنگی در دانشگاه ها، به رسالت اصلی خویش در این زمینه عمل نمایند.

هاشمی، دغدغه ها و نگرانی های خانواده های دانشجویان از وضعیت فرهنگی حاکم بر دانشگاه ها را کاملأ بجا دانست و خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی هر پدر و مادری حق دارد نسبت به آینده ی فرزند دانشجوی خویش نگران و حساس باشد، چرا که  والدین با آرزوهای فراوان، فرزندان خود را روانه ی مراکز علمی  و دانشگاه ها می نمایند، غافل از آنکه بسیاری از دانشجویان در جهتی غیر از اهداف اصلی خود گام برمی دارند.

مدیر عقیدتی و نظارت بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل(حوزه شهید علم الهدی) در خاتمه اظهار امیدواری کرد: جوانان و دانشجویان شایسته ی کشور با استعانت از خداوند متعال و تأسی از آیات کلام الله مجید و فرمایشات گهربار ائمه ی اطهار و عمل به توصیه های هوشمندانه و دلسوزانه ی امام خامنه ای(مدظله العالی) در راستای علم آموزی و ارتقای سطح دانش خویش گام بردارند و خداوند سبحان را همواره ناظر بر احوال و کردار خود دانسته؛ از افتادن در دام شیطان رجیم به شدت احتراز نمایند.

انتهای پیام/