کد خبر: 2622 ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰

رئیس سازمان علمی، پژوهشی و فناوری بسیج:

تبیین خط انقلاب در جامعه از وظایف تشکل های دانشجویی است/ فتنه 88 فراموش شدنی نیست/بانکداری اسلامی احیا نشده است

رئیس سازمان علمی، پژوهشی و فناوری بسیج در مراسم افتتاحیه طرح ولایت دانشجویی به تبیین رسالت های دانشجو و تشکل های دانشجویی پرداخت و گفت: تشکل های دانشجویی با روحیه مطالبه گری خود از مسئولان کشور می توانند موجب تعالی کشور در همه زمینه ها شوند.

تبیین خط انقلاب در جامعه از وظایف تشکل های دانشجویی است/ فتنه 88 فراموش شدنی نیست/بانکداری اسلامی احیا نشده است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، حسین قدیانی رئیس سازمان علمی، پژوهشی و فناوری بسیج شامگاه شنبه در مراسم افتتاحیه طرح ولایت بسیج دانشجویی با یادآوری فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان به تبیین رسالت های دانشجویی و تشکل های دانشجویی پرداخت و گفت:مقام معظم رهبری در دو سال اخیر فرصت خوبی را به این موضوع اختصاص دادند، به طوری که در سخنرانی های خود از اساتید دانشگاه به عنوان فرماندهان و از دانشجویان به عنوان افسران جنگ نرم نام بردند تا وظایف آنها را تبیین کنند.

وظیفه افسران جنگ نرم را پیاده کردن تاکتیک فرماندهان است

رئیس سازمان علمی، پژوهشی و فناوری بسیج مستضعفان در تبیین حد واسط راهبردها و تکنیک‌ها، وظیفه افسران جنگ نرم را پیاده کردن تاکتیک فرماندهان برای مقابله با جنگ نرم دشمن دانست و گفت:آنچه که بسیار مهم به نظر می‌رسد وظایف خطیر و سنگینی است که بر دوش دانشجویان و اساتید گذاشته شده است.

کاهلی در  زمینه  جنگ نرم به هیچ وجه قابل قبول نیست

قدیانی با بیان اینکه وضعیت کنونی  بیانگر این است که مقام معظم رهبری از  انجام نشدن برخی از وظایف در این حوزه گله‌مند هستند، خاطر نشان کرد:  کاهلی در  زمینه  جنگ نرم به هیچ وجه قابل قبول نیست.

شش رسالت تاریخی برای بسیج دانشجویی

وی با اشاره به پیام امام راحل خطاب به بسیج دانشجویی و طلاب گفت: امام راحل در پیام خود پنج رسالت تاریخی برای بسیج دانشجویی برشمردند که دفاع از اسلام و انقلاب، پاسداری از اصل نه شرقی‌ نه غربی، پیوند حوزه و دانشگاه، جلوگیری از نفوذ ایادی کفر و مقابله با آن و تبیین چارچوب‌های اسلام ناب از جمله این رسالت‌هاست.

رئیس سازمان علمی، پژوهشی و فناوری بسیج، تأکید امام راحل بر مرزبندی اسلام ناب از اسلام آمریکایی را خاطر نشان کرد و گفت: اگر امروز با بصیرت این مرزها را نشناسیم در دام اسلام آمریکایی خواهیم افتاد.

یکی از وظایف اصلی بسیج دانشجویی در عرصه سیاست تبیین خط انقلابی با غیر انقلابی است

قدیانی با بیان اینکه در عرصه پیچیده کنونی یکی از وظایف اصلی بسیج دانشجویی در عرصه سیاست تبیین خط انقلابی با غیر انقلابی است، گفت:در کنار آن دانشجویان بسیجی با ورود در عرصه فرهنگ، علم و فناوری، اجتماعی و اقتصادی باید به وظیفه سنگین خود یعنی اگاهی بخشی خود عمل کنند.

وی  مهمترین بحث در عرصه اجتماعی را، بحث عدالت اجتماعی و محرومیت‌زدایی دانست و گفت:با اجرای طرح‌های جهادی، بسیج تلاش می‌کند تا بخشی از این اهداف انقلابی را تحقق بخشد.

رئیس سازمان علمی، پژوهشی و فناوری بسیج، در بخش دیگری از سخنان خود به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی باید شرایطی در داخل کشور به وجود آید تا نظام اسلامی در برابر تکانه‌های داخلی و خارجی خود را گم نکند  و این مستلزم این است که به تولید داخلی بهای بیشتری داده شود.

توصیه اصلی مقام معظم رهبری خطاب به نسل آینده

قدیانی با انتقاد از متولیان حوزه فرهنگ کشور، نارضایتی مقام معظم رهبری از این عرصه را یادآور شد و گفت:مقام معظم رهبری به خاطر برخی غفلت‌ها و بی‌توجهی‌ها در حوزه فرهنگ دو سال است که از نمایشگاه کتاب بازدید نکردند.

وی آشنایی با سبک زندگی ایرانی، اسلامی و همچنین توجه به مرجعیت علمی را موضوع بسیار مهمی برای ورود دانشجویان بسیجی به عرصه مطالبه گری عنوان کرد و گفت:با ابزار علم غربی هرگز نمی‌توان در جامعه اسلامی به پیشرفت های قابل توجهی رسید.

رئیس سازمان علمی، پژوهشی و فناوری بسیج به تبیین شأن دانشجو و تشکل دانشجویی پرداخت و گفت: در بخش شأن دانشجویی خوب درس خواندن و متخصص شدن توصیه اصلی مقام معظم رهبری خطاب به نسل آینده و دانشجویان است.

قدیانی با بیان اینکه بانک‌های ما به ازای هر سال گذر از پیروزی انقلاب اسلامی بر نرخ سود خود افزوده‌اند،گفت: دشمن بعد از سپری شدن 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تلاش می کند تا با ناکارآمد جلوه دادن جمهوری اسلامی ایران در پیمودن مسیر عدالت اجتماعی و علوی نسل جوان ایران اسلامی را از آرمان های اصیل انقلاب دور کند.

بانکداری اسلامی هنوز احیا نشده است

وی با بیان اینکه ما نتوانستیم در احیای بانکداری اسلامی و برپایی اقتصاد اسلامی موفق عمل کنیم، گفت: جای تأسف است که عده‌ای در حاکمیت اسلامی می‌خواهند با ابزار علم غربی دانشگاه‌های ما را مدیریت کنند.

قدیانی با یادآوری اینکه امروزه در دانشگاه‌های ما مبانی و موضوعات غربی حتی در عرصه سیاست با تاکید بر حفظ منافع ملی تدریس می‌شود،افزود: خروجی این سیاست، تحصیل در دانشگاه‌ها همان نگاهی می‌شود که عده‌ای شعار  نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران سردادند و این در حالی است که منافع انسانی باید بالاتر از منافع ملی مد نظر قرار گیرد.

دانشجوی انقلابی باید مواضع روشن در خصوص فتنه 88 اتخاذ کند

 قدیانی با بیان اینکه دانشجوی انقلابی و بسیجی باید مواضع روشن و شفافی را در خصوص فتنه 88 اتخاذ و از مسئولان مطالبه کنند،خاطرنشان کرد: امروز عده‌ای تلاش می‌کنند تا با سکوت و حرف‌های ضد و نقیض، خودشان را نسبت به این موضع بی‌تفاوت نشان داده و یا حمایت پشت پرده‌ای از فتنه‌گران داشته باشند.

وی ماجرای فتنه 88 را کاملاً روشن دانست و گفت: عوامل فتنه در دو جبهه برای براندازی نظام تلاش کردند.

وی با بیان اینکه دانشجویان در نقطه مقابل فتنه باید با مطالبه گری خود از مسؤولان برای حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های نظام  تلاش کنند،گفت: نباید اجازه داد عده‌ای در این زمینه سکوت اختیار کرده و یا با اتخاذ مواضع دو پهلو باعث دامن زدن به ابعاد فتنه شوند.

رئیس سازمان علمی، پژوهشی و فناوری بسیج تصریح کرد: نباید بسیج دانشجویی از فراموش کردن این فتنه آشکار علیه نظام اسلامی پرهیز کند.

اردوهای جهادی تأثیر دوگانه بر کشور دارد

قدیانی دانشجویان را به حضور فعال در اردوهای جهادی و تداوم این حرکت انقلابی دعوت کرد و گفت: خروجی و نتیجه این اقدام مناسب محرومیت‌زدایی است که دانشجویان باید با عمق ایمان و اعتقاد خود در این حوزه وارد شوند.

وی تأثیرگذاری دوگانه اردوهای جهادی را بر رفتارهای فردی و مخاطبان را یادآور شد و گفت: دانشجویان در این دوره‌ها می‌توانند سبک زندگی اسلامی را تمرین کنند تا با اصلاح روش تغذیه و آداب و رسوم زندگی خود،به مدارج کمال دست پیدا کنند.

تشکیل جبهه واحد استکبارستیزی و صهیونیسم‌ستیزی از مطالبات تشکل های دانشجویی است

قدیانی تقویت گفتمان انقلاب اسلامی و تشکیل جبهه واحد استکبارستیزی و صهیونیسم‌ستیزی را از دیگر مطالبات  مقام معظم رهبری از دانشجویان دانست و اعلام کرد: فضای مجازی و اینترنت در کنار برخی تهدیدها، فرصتی را جهت تبیین این موضوع از طریق فضای مجازی  برای ما فراهم کرده است.

باید از ظرفیت بزرگترین اجتماع جهان برای تعالی جامعه اسلامی بهترین استفاده را کرد

وی تجمع عظیم 20 میلیونی مردم مسلمان و شیعی در اربعین حسینی را یادآور شد و تاکید کرد: این ظرفیت عظیم باید بیشتر از این مورد توجه قرار گیرد و به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا در این تجمع بزرگ جهان اسلام مقام معظم رهبری بعنوان ولی امر مسلمین  بتوانند با حضور در این مکان مقدس موضوعات و مسائل مرتبط با جهان اسلام و شیعیان را به خوبی تبیین کنند.

قدیانی انتظار دیگر از دانشجویان را توجه و هشیاری در مقابل جریان‌های رسانه‌ای دشمن برشمرد و تصریح کرد: متأسفانه دشمن برای طرح مسائلی که می‌خواهد در جامعه جاری شود از ابزار رسانه استفاده می‌کند.

دانشجویان باید با سلاح علم به جریان ها در مسیر آگاه سازی مردم گام بردارند

قدیانی با بیان اینکه گاهی مسائل بسیار بزرگ‌تر از آنچه هست قلمداد می‌شود اظهارداشت: لازم است دانشجویان با علم به جریان‌ها آگاهانه  عمل کند.

وی شان تشکلی دانشجو را حضور جسمی، فکری و بیانی در مسائل اساسی کشور عنوان کرد و گفت: امروز مسائلی از جمله استکبارستیزی و مفاسد اقتصادی مطرح است و لازم است که دانشجویان با آگاهی و استدلال موضع‌گیری کنند.

مسئول سازمان علمی، پژوهشی و فناوری بسیج انتظار دیگر از دانشجویان را اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به مردم دانست و افزود: تبیین اسلام ناب،در بین مردم مسئولیت خطیری است که بر عهده اساتید و دانشجویان گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه طرح ولایت به مبانی اندیشه‌ای اسلام تأکید دارد افزود: لازم است دانشجویان با اطلاع دقیق از جریان‌های سیاسی نسبت به استفاده بهینه از آموزه های طرح ولایت اقدام کنند.

انتهای پیام/