کد خبر: 2597 ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵

نشست تخصصی اقتصاددانان کشور، مهرماه در اردبیل برگزار می شود/ گالری ویژه اسناد مالی راه اندازی می شود

مدیرکل اقتصادی و دارایی استان اردبیل در نشست صمیمی با رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از برگزاری نشست تخصصی اقتصاددانان کشور در اردبیل خبرداد و گفت: این نشست مهرماه سالجاری در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار خواهد شد.

نشست تخصصی اقتصاددانان کشور، مهرماه در اردبیل برگزار می شود/ گالری ویژه اسناد مالی راه اندازی می شود

به گزارش ابصارنیوز به نقل از  روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی، ظهر امروز طی نشست تخصصی بین مدیر کل اقتصاد و امور دارایی استان با رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در محل اتاق جلسات دانشگاه تفاهم همکاری بین این دو نهاد دولتی امضاء شد.

 گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه تبادل اندیشه و جهت دار نمودن همکاری های علمی پژوهشی در تجهیز و توسعه موزه از اهداف تفاهم نامه با اداره اقتصاد و اموردارایی است، گفت: برنامه ریزی برای معرفی اسناد و افتخارات تاریخی، علمی، توسعه و پیشرفت علم و فناوری در جهات مختلف استان در گالری های موزه و همکاری در زمینه های مختلف توسعه علم و فناوری از راهکارهای مختلف  در این تفاهم نامه مدنظر است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی افزود: همکاری در توسعه آرشیو علمی و فناوری تاریخی و اسناد در حوزه مالی و پولی و ارائه آن به سازمان ها، موسسات و گروه های هدف موزه و اداره کل بصورت الکترونیکی و مکتوب و همچنین برای استفاده پژوهشگران، نخبگان، کارکنان، دانشجویان و علاقمندان و تسهیل در فرآیندهای نقل و انتقال قانونی اموال دولتی درخواستی از ادارات مختلف استان به دانشگاه محقق اردبیلی از جمله این محورها است.

 

هاشم مظفری مدیرکل اقتصادی و دارایی استان از برگزاری نشست تخصصی اقتصاددانان کشور در مهرماه سالجاری خبرداد و گفت:این نشست با همکاری دانشگاه محقق اردبیلی  برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان تمام تلاش خود را می کند تا موزه تاریخ علوم اردبیل با رویکرد انتقال اموال از سایر دستگاه های اجرایی به کار خود ادامه دهد، افزود: در رابطه با ایجاد گالری اسناد ملی و پولی در موزه نیز آماده همکاری با دانشگاه هستیم.

 

محمد نریمانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه موزه تاریخ علوم اردبیل به حدی رسیده است که در عرض یک سال در چهار آیتم به عنوان موزه برتر کشور انتخاب شده است، تصریح کرد: در همین راستا نقش اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان در انتقال اموال از سایر دستگاه ها بسیار مهم و حیاتی بوده است.

وی از آمادگی موزه تاریخ علوم اردبیل برای ایجاد گالری ویژه برای اسناد مالی و پولی قدیمی در این موزه خبر داد و گفت: در این راستا اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان می تواند نقش ویژه ای در تقویت این گالری داشته باشد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه این تفاهم نامه می تواند ارتباط بین دانشگاه و اداره کل را افزایش دهد، گفت: مشاوره در حوزه های سرمایه گذاری، مالی و اقتصادی در خصوص تحقیقات، پیاده سازی، مدل سازی و تدوین اطلاعات در مورد اسناد تاریخی و موزه ای نیز از مفاد این تفاهم نامه می باشد.

انتهای پیام/