کد خبر: 2585 ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴

به همت پژوهشگران دانشگاه محقق اردبیلی؛

منابع آب های زیرزمینی اردبیل احیا و تعادل بخشی می شود

تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه محقق اردبیلی و شرکت آب منطقه ای اردبیل در زمینه طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب های زیرزمینی امضا شد.

منابع آب های زیرزمینی اردبیل احیا و تعادل بخشی می شود

به گزارش ابصارخبر به نقل از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی، ظهر امروز در نشست تخصصی بررسی وضعیت آب های زیرزمینی اردبیل  با حضور مسئولین شرکت اب منطقه اردبیل و دانشگاه محقق اردبیلی  تفاهم نامه همکاری  مشترک در زمینه های علمی، پژوهشی، آموزشی و خدمات فنی و مهندسی در راستای اجرای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب های زیرزمینی منعقد شد.

گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در نشست بررسی وضعیت آب زیرزمینی اردبیل به تعریف جامعی از همکاری مشترک پرداخت و گفت: تعریف و اجرای طرح های علمی – پژوهشی، ارائه مشاوره فنی و تخصصی و نظارت راهبردی در مراحل مختلف انجام پروژه ها، برگزاری همایش های علمی و تحقیقاتی مشترک، انتشار مجله، مقاله و کتاب به صورت مشترک و بررسی فناوری های نوین مرتبط با طرح توسط کارشناسان طرفین از جمله موارد همکاری در بخش پژوهشی است.

 داود نجفیان مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل هم با اشاره به اهمیت طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب های زیرزمینی گفت: بحث آب جدی است و باید برای بهبود شرایط منابع آبی تلاش و برنامه ریزی شود.

وی با بیان اینکه 65 درصد آب های موجود، آب زیرزمینی است، ادامه داد: این منابع آبی برای نسل های آینده است و نباید این منابع را بدون مطالعه دقیق مورد مصرف قرار داد.

نجفیان با یادآوری اینکه برای احیای منابع آبی در کشور نیاز به تحرک بیشتر داریم، اضافه کرد: هم اکنون در کشور طرح احیای منابع آبی در دست اجرا است که طی آن باید در 20 سال آینده این منابع احیا شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل تاکید کرد: این شرکت برای همکاری با دانشگاه در زمینه های مختلف آمادگی لازم را دارد.

محمد نریمانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی هم با اشاره به اینکه دانشگاه محقق اردبیلی آماده همکاری با شرکت آب منطقه ای در زمینه های پژوهشی است، گفت: دانشگاه و شرکت آب منطقه ای همکاری خوبی با یکدیگر دارند.

وی برگزاری کارگاه های مختلف را از جمله موارد همکاری دانشگاه و شرکت آب منطقه ای برشمرد و افزود: 13 طرح بین سازمانی توسط دانشگاه و آب منطقه ای اجرا شده است.

نریمانی با اشاره به تعهدات دانشگاه در این تفاهم نامه یادآور شد: همکاری و هماهنگی با کمیته تحقیقات آب منطقه ای، همکاری در تدوین شرح خدمات، اجرا و نظارت بر طرح های پژوهشی، ارائه خدمات علمی، آزمایشگاهی  و نرم افزارهای تخصصی مرتبط با طرح از جمله تعهدات دانشگاه در این تفاهم نامه همکاری است.

انتهای پیام/