کد خبر: 2501 ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱

روز بسیج اساتید در دانشگاه محقق اردبیلی گرامی داشته شد

رئیس سازمان بسیج اساتید استان اردبیل یکی از ویژگی اساتید بسیجی را اخلاص عنوان کرد و گفت: شهید چمران الگوی اخلاص و جوانمردی برای دانشگاهیان محسوب می شود.

روز بسیج اساتید در دانشگاه محقق اردبیلی گرامی داشته شد

به گزارش ابصارخبر، پیش از ظهر امروز مراسم گرامیداشت روز بسیج اساتید به مناسبت فرا رسیدن سالگرد شهادت شهید چمران به همت سازمان بسیج اساتید استان و کانون بسیج اساتید دانشگاه محقق اردبیلی در سالن بصیرت این دانشگاه برگزار شد.

گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در مراسم گرامیداشت روز بسیج اساتید با بیان اینکه شهید چمران پیرو دل بود، اظهار داشت: شهید چمران بیشتر از آنکه به ذهن معیشت طلب پایبند باشد، پیرو دل بود.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه شهید چمران موقعیت مناسبی در آمریکا داشت، گفت: شهید چمران می توانست در آمریکا بماند یا وکیل یا وزیر شود اما او سخت ترین راه را برای خود انتخاب کرد.

صادقی افزود: شهید چمران با انتخاب سخت ترین راه هم خودش را خشنود و هم خدا را از خود راضی نگه داشت.

صادقی ابراز امیدواری کرد: ماها هم پیرو دل باشیم و از این دام های کلیشه ای رهایی یابیم تا بتوانیم شبیه گوشه ای از شخصیت شهید چمران باشیم.

 مرتضی ابراهیمی رئیس سازمان بسیج اساتید استان اردبیل در مراسم گرامی داشت روز بسیج اساتید با بیان اینکه انسان های بزرگ همیشه در تاریخ منشا خیر بوده اند،گفت: شهید چمران الگوی اخلاص و جوانمردی برای  اساتیدبسیجی است.

وی شجاعت و شهامت و مخلص بودن را از دیگر ویژگی های بسیجیان برشمرد و گفت: یکی از ویژگی های شهید چمران راز و نیاز های او بود چرا که دل و عقل شهید چمران یکی بود.

ابراهیمی ولایت پذیری را از دیگر ویژگی های بسیج عنوان کرد و افزود: ولایت اصل و منشا قدسی دارد و شهید چمران ولایت پذیر بود.

وی بالا بودن علم، متحجر نبودن، پایبندی به اخلاق اسلامی، عدالت خواهی، مبارزه با استکبار و دفاع از مظلوم را از ویژگی های بارز شهید چمران برشمرد.

انتهای پیام/