کد خبر: 2469 ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷

عضو هیات علمی دانشگاههای اردبیل:

دانشجویان بیشترین مشتری تلگرام در ایران هستند

عضو هیات علمی دانشگاههای استان اردبیل با بیان اینکه اتاق فکر این رسانه ها و شبکه های مجازی (از جمله اینستاگرام و وایبر و اخیرا تلگرام ) برنامه ریزی ویژه ای برای این قشر دارد گفت:در هیچ نقطه جهان به اندازه ما ایرانیان از شبکه تلگرام با این طیف خدمات اطلاع رسانی ( صوتی ، تصویری ، ویدیویی و متنی ) استفاده نمی شود و در واقع بیشترین مشتری تلگرام، ایرانیان و از بین آنها دانش آموزان و دانشجویان است.

به گزارش ابصارخبر، داود عبدالهی" دکترای بررسی مسائل اجتماعی و عضو هیات علمی دانشگاههای استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار ارس تبار گفت:باید یک حقیقت را بپذیریم که نیاز فرزندان ما فقط کلاسهای درسی نیست در واکاوی محتوای آموزش های مدرسه ای این حقیقت هم "اظهر من الشمس" است که این نظام آموزشی دانش آموزان را برای زندگی برای فردای جامعه آماده نمی کند چرا که دانش و مهارت لازم برای زیست بهتر در جامعه فردا را به آنها نمی دهد.

وی افزود:از این رو دانش آموزان در اثر فقر محتوایی و اطلاعاتی منابع درسی، به سراغ منابع غیررسمی و از جمله شبکه ها و فضاهای مجازی می روند شکی نیست ضریب نفوذ این رسانه ها و ضریب کاربری آنها در ایران  قابل مقایسه با کشورهای منطقه نیست این نسبت یک وجه نگران کننده ای هم دارد به این معنا که حال بیش از 50 درصد جامعه را افراد جوان در سن کار تشکیل می هند چنانچه تدابیر مناسب برای اشتغال و هدایت شان فراهم نشود نسلی خموده و منفعل را در آینده نصیبمان خواهد کرد.

عضو هیات علمی دانشگاههای استان اردبیل با بیان اینکه اتاق فکر این رسانه ها و شبکه های مجازی (از جمله اینستاگرام و وایبر و اخیرا تلگرام ) برنامه ریزی ویژه ای برای این قشر دارد گفت:در هیچ نقطه جهان به اندازه ما ایرانیان از شبکه تلگرام با این طیف خدمات اطلاع رسانی ( صوتی ، تصویری ، ویدیویی و متنی ) استفاده نمی شود و در واقع بیشترین مشتری تلگرام، ایرانیان و از بین آنها دانش آموزان و دانشجویان است.

عبدالهی با اشاره به اینکه امروزه در مراکز آموزشی (مدارس و دانشگاه ها) تلفن همراه و ارتباط آنلاین دانش آموزان و دانشجویان فرایند آموزشی را با اختلال جدی مواجه کرده است،افزود: البته قربانیان این شبکه ها فقط دوگروه مزبور نیستند کاربران این قبیل شبکه ها شامل زنان و مردان تحصیلکرده و خانه دار هم هست و اینکه چنین اقبال عمومی به این رسانه حاکی از یک واقعیت تلخ نیز هست " هرکجا ما تعلل کردیم آنها خوب برنامه ریزی کردند و هرجا را ما ندیدیم آنها بهتر از ما دیدند و برایش برنامه طراحی کردند."

انتهای پیام/