کد خبر: 2436 ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲

در جلسه شورای سیاست گذاری اندیشکده علم و دین مطرح شد

دانشگاه محقق اردبیلی پایلوت اندیشکده در کشور است

حجت الاسلام سیف اله مدبر در جلسه شورای سیاست گذاری اندیشکده علم و دین در دانشگاه محقق با بیان اینکه چند تن از اساتید دانشگاه صنعتی شریف در این اندیشکده عضو شده اند، گفت: دانشگاه محقق پایلوت اندیشکده در کشور است.

دانشگاه محقق اردبیلی پایلوت اندیشکده در کشور است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، حجت الاسلام والمسلمین سیف اله مدبر مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی بعد از ظهر امروز  در جلسه شورای سیاست گذاری اندیشکده علم و دین که در دفتر نهاد رهبری برگزار شد، با اشاره به عضویت چند تن از اساتید دانشگاه صنعتی شریف در این اندیشکده گفت: دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان پایلوت اندیشکده در کشور است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه یکی از مسائلی که اندیشکده باید در آن ورود کند، طرح مدرن شهر دینی اردبیل است گفت: بر اساس طرح مدرن شهر دینی هم اردبیلی توریستی خواهیم داشت و هم  شهری حسینی.

مدبر به قدم های اندیشکده در مدت  زمان تأسیس خود اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه موضوع تاریخ ریاضی در تمدن اسلامی نقش مهمی دارد  قدم های مثبتی در رابطه با ایجاد رشته ای پژوهشی در مقطع کارشناسی ارشد تاریخچه ریاضی تمدن اسلامی برداشته شده است.

اقتصاد مقاومتی فقط به معنای ساختن مدرسه در منطقه محروم نیست

گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز با استقبال از طرح اندیشکده علم و دین، آن را در جهت تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی فقط به معنای ساختن مدرسه در منطقه محروم نیست بلکه به عنوان مثال ایمن سازی جاده اردبیل-آستارا نیز می تواند باشد چرا که در صورت آسیب دیدن جاده، راه مواصلاتی استان اردبیل و گیلان قطع می شود و این موضوعی است که اندیشکده می تواند در آن وارد شود.

در این جلسه نریمانی قائم مقام رئیس دانشگاه محقق نیز به دلیل گستردگی حیطه کاری اندیشکده پیشنهاد تغییر نام اندیشکده علم و دین به مرکز مطالعات علم و دین محقق اردبیلی را مطرح کرد و گفت: این مرکز در شش گروه علوم انسانی، هنر، علوم کشاورزی، علوم پایه، علوم پزشکی و علوم مهندسی تشکیل خواهد شد و سالانه دو همایش در سطح ملّی و بین المللی برگزار خواهد کرد که دبیرخانه دائمی آن در دانشگاه محقق اردبیلی خواهد بود.

انتهای پیام/