کد خبر: 2423 ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱

امام جمعه اردبیل:

بازگرداندن عربستان به لیست سفید،افتضاحی بی نظیر در تاریخ سازمان ملل است.

آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل از عقب‌نشینی دبیرکل سازمان ملل از بیانیه محکومیت عربستان در زمینه نقض حقوق کودکان در یمن انتقاد کرد و گفت:بازگرداندن عربستان به لیست سفید افتضاحی بی نظیر در تاریخ سازمان ملل است.

بازگرداندن عربستان به لیست سفید،افتضاحی بی نظیر در تاریخ سازمان ملل است.

به گزارش ابصارخبر به نقل از تسنیم اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل از اهالی استان خواست در ماه رمضان به طور ویژه حرمت مستمندان را پاس بدارند و متمولان در تامین نیاز نیازمندان همکاری ویژه با موسسات خیریه و کمیته امداد داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه حرمت ماه مبارک رمضان با نزول قرآن است و طبق روایات باید با قرآن به استقبال ماه مبارک رفت، گفت: تمهید مقدمات جزء خوانی در مساجد از اهم وظائف هیئت امناء مساجد است و آنها با قصور در این امر مهم باید از سمت خود کناره گیری کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل به مناسبت روز مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: کشور ما مستهدف است و شیطنت بین‌المللی پشت قضیه مواد مخدر وجود دارد و این معضل جز با اراده ملی و ورود ملت به عرصه مبارزه با این پدیده شوم، قابل مهار نیست.

آیت‌الله عاملی افزود: هرکس اطلاعی از خیانت‌های سوداگران مرگ را داشته باشد، شرعاً واجب است به مسئولان اطلاع دهد و الا در روز قیامت شریک تمام مصائب ناشی از توزیع مواد مزبور خواهد بود.

امام جمعه اردبیل ثواب شرکت در این مبارزه مقدس را بالاتر از اعمال شب قدر و زیارت عتبات و مکه و مدینه دانست و از فعالیت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر به ویژه از فعالیت‌های نیروی انتظامی و سربازان گمنام امام زمان (عج) در این زمینه تشکر کرد.

وی از عقب‌نشینی دبیرکل سازمان ملل از بیانیه محکومیت عربستان در زمینه نقض حقوق کودکان در یمن انتقاد کرد و گفت: پس گرفتن این بیانیه و بازگرداندن عربستان به لیست سفید بعد از قرار دادن آنها در لیست سیاه افتضاحی بی نظیر در تاریخ سازمان ملل است؛ این خیانت علاوه بر اینکه حیثیت سازمان ملل را زیر سؤال می‌برد و سایر بیاینه‌ها و تصمیمات این نهاد بین‌المللی را از اعتبار می‌اندازد، اهانت به تمام دولت‌ها و ملت‌هایی است که در این سازمان عضویت دارند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: از این به بعد احمد شهید نماینده شورای حقوق بشر سازمان ملل در ایران حق هیچ اظهار نظری در مورد حقوق بشر در ایران را نخواهد داشت.

وی اظهار نظر امروز بان کی مون را که گفته "من تحت فشار شدید بودم و لذا تصمیم بسیار دردناکی گرفتم" آن را افتضاح بزرگ برای عربستان دانست.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل از مفتیان عربستان که جنگ یمن را مقدس اعلام کرده اند، سؤال کرد: آیا در محکمه الهی برای اثبات قدسیّت دفن کودکان زیر خروارها آوار و کور و بی دست و پا کردن هزاران کودک یمنی جوابی خواهید داشت.

انتهای پیام/