پربازدیدترین ها

کد خبر: 2408 ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰

کارگروه دانشجویی کمیته مبارزه با مواد مخدر در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

کارگروه دانشجویی کمیته فرهنگی مبارزه با مواد مخدر در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

کارگروه دانشجویی کمیته مبارزه با مواد مخدر در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

به گزارش ابصارخبر به نقل از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی، اولین جلسه کارگروه دانشجویی کمیته فرهنگی- پیشگیری مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل با حضور نمایندگان دانشگاه­های علوم پزشکی، پیام نور، آزاد اسلامی و علمی- کاربردی استان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

عباس فنی اصل معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: ایجاد کارگروه دانشجویی کمیته فرهنگی- پیشگیری مبارزه با مواد مخدر و حرکات در راستای اهداف آن از ضروریات امروزی است تا از آسیب های حاصل از مصرف مواد مخدر جلوگیری شود.

وی با اشاره به نقش دانشگاه ها در مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: دانشگاه ها با ترسیم راهکارهای جدید و علمی کردن مبارزه با مواد مخدر و همچنین اجرای برنامه‌های پیشگیرانه نقش بسزایی در جلوگیری از مصرف مواد مخدر در جامعه دارند.

فنی اصل با تاکید بر ایجاد تعامل بین دانشگاه های استان در زمینه­های فرهنگی و پیشگیری اضافه کرد: برگزاری کارگاه­های آموزشی و نمایشگاه­های آشنایی با آسیب های اجتماعی، انتشار بروشوهای آموزشی مشترک و شناسایی مباحث و مشکلات در خصوص دیگر آسیب های اجتماعی محیط های دانشجویی می تواند برنامه مشترک دانشگاه ها در این حوزه باشد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: مقرر شد با جمع آوری فعالیت­های دانشگاه های استان در خصوص زمینه های آسیب شناسی، شیوع و برنامه های فرهنگی و پیشگیرانه جهت برنامه ریزی­های بعدی­، گزارش وضعیت موجود به نهادهای ذیربط ارسال شود.

یادآور می شود مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی با برگزاری چندین کارگاه تخصصی تربیت کادر پیشگیری اولیه از اعتیاد به عنوان کانون اصلی تربیت کادر تخصصی استان مطرح است.

انتهای پیام/