کد خبر: 2316 ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵

در افتتاحیه چهل و نهمین اجلاس معاونان پژوهشی دانشگاه ها عنوان شد

پژوهش تقاضامحور، رسالت دانشگاه در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی است

معاون وزیر علوم در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی پیشرو و عالمانه دارای سه محور نیروی انسانی، ابزار و برنامه ها است، گفت: باید از تمام ظرفیت های دانشگاه برای تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده کرد.

پژوهش تقاضامحور، رسالت دانشگاه در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه چهل و نهمین اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه های کشور ;i در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد،گفت:محور اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش بنیان است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه باید در مفهوم اقتصاد مقاومتی دقت کرد، گفت: اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ریاضتی نیست بلکه اقتصاد مقاوم در برابر شوک ها است و باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی از مدل های عالمانه استفاده کرد.

احمدی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی پیشرو و عالمانه دارای سه محور نیروی انسانی، ابزار و برنامه ها است، افزود: نیروی انسانی را دانشگاه تربیت می کند و ابزارها و برنامه ها هم می تواند توسط دانشگاه تامین و تدوین شود بنابراین باید از ظرفیت های دانشگاه برای تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده کرد.

وی با اشاره به برنامه های تدوین شده در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در زمینه اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: چهار پروژه ملی در زمینه اقتصاد مقاومتی مورد تصویب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  قرار گرفته است که یکی از آنها ایجاد دانشگاه کارآفرین هست.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: نگرش برای پژوهش هزینه ای نیست بلکه سرمایه گذاری است اما این تفکر در کشور وجود ندارد.

احمدی گفت: تنها با عرضه نمی توان در زمینه اقتصاد مقاومتی فعالیت کرد بلکه بابد اقدام به شناسایی نیازهای موجود کرده و هم تقاضا را تحریک کرد.

 

دانشگاه محقق اردبیلی، دانشگاه علمی، فرهنگی و سیاسی است

 گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه در سه سال گذشته دانشگاه محقق اردبیلی اقدامات جدیدی انجام داده است، گفت: تاسیس پارک علم و فناوری، ایجاد مرکز رشد، راه اندازی موزه تاریخ علوم اردبیل، برگزاری همایش های مشترک با دانشگاه های خارجی، اعزام اساتید به فرصت های مطالعاتی و راه اندازی شورای صنفی دانشجویان از جمله اقدامات دانشگاه محقق اردبیلی هست که برای اولین بار در این دانشگاه انجام شده است.

دبیر چهل و نهمین اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، موسسات، مراکز آموزش عالی و پارک های علم و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه همین کارها و اقدامات سبب پرآوازه شدن دانشگاه محقق اردبیلی شده است، اظهار کرد: این رشد را مدیون تلاش های شبانه روزی همکارانی می دانیم که با دلسوزی تمام خود را وقف ارتقای سطوح علمی و فرهنگی دانشگاه کرده اند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه ایجاد توازن منجر به کسب رضایت آحاد مردم می شود، افزود: در کنار دفاع از ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی، دفاع از دانشجویان و حقوق آنها را در دستور کار قرار داده ایم و در این زمینه اقدامات مناسبی انجام شده است.

صادقی افزود: به لطف این برنامه ها و تلاش ها، امروز دانشگاه محقق اردبیلی به یک دانشگاه علمی، فرهنگی و سیاسی تبدیل شده است.

 

دانشگاه های کشور باید در زمینه مهارت آموزی دانشجویان اقدام کنند

مجید خدابخش استاندار اردبیل گفت: در شرایط فعلی کشور باید یک مساله را بهتر درک کنیم و آن اشتغال جوانان به خصوص جوانان تحصیل کرده است.

وی با بیان اینکه اکثریت افراد بیکار فاقد مهارت هستند، افزود: دانشگاه های کشور باید در زمینه مهارت آموزی دانشجویان اقداماتی انجام دهند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه نباید انتظار داشت دولت به تنهایی مشکل جوانان بیکار را حل کند، تصریح کرد: دولت حتی اگر بخواهد هم نمی تواند این مشکل را رفع کند اما می تواند با فراهم ساختن زیرساخت ها به عنوان تسهیلگر در زمینه اشتغال زایی عمل کند.

انتهای پیام/