پربازدیدترین ها

کد خبر: 2313 ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵

با حضورمعاون پژوهش و فناوری وزیر علوم

اهداف 49امین اجلاس معاونان پژوهشی دانشگاه های کشور تشریح شد

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در نشست خبری 49امین اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور گفت:استاندارد کردن دانشگاه ها، ساماندهی مراکز آزمایشگاهی، تدوین برنامه های حوزه پژوهش و تجاری سازی فن بازارها از جمله اهداف نشست اردبیل است.

اهداف 49امین اجلاس معاونان پژوهشی دانشگاه های کشور تشریح شد

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، وحید احمدی معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شب گذشته در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه ها و  اهداف 49 امین اجلاس سراسری معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور پرداخت و گفت:برگزاری 5 نشست تخصصی با موضوعات پژوهشی و آزمایشگاهی از مهمترین برنامه های روز نخست اجلاس اردبیل است .

معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  در ابتدای سخنان خود به بیان علت انتخاب شهرهای میزبان اجلاس پرداخت و گفت: با توجه به منطقه بندی آموزش عالی در کشور وزارت علوم هرسال 2 اجلاس در استان های کشور برگزار می کند تا علاوه بر مرور عملکرد دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور با بررسی وضعیت مناطق مختلف با انتقال تجربیات مناطق موفق به سایرین، برنامه ریزی های موجود را جهت بهبود به چالش بکشاند.
 
احمدی افزود: تبیین سیاست های امور مالیاتی کشور در ارتباط با قراردادهای پژوهشی و فناوری، جایگاه و نقش شورای توسعه پژوهشی و فناوری در علوم انسانی در جهت ساماندهی و هدفمند ساختن پژوهش های این حوزه، نقش پارک هاي علم و فناوري در حمایت از دانشگاه کارآفرین، ارائه گزارش از روند شکل گیری آزمایشگاه های خصوصی، نحوه استقرار نظام بهداشت، ایمنی و محیط زیست در آزمایشگاه ها و کارگاه های دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و فناوری و ارائه گزارش وضعیت توسعه علمی ایران در پایگاه های استنادي بین المللی، بخش ديگري از برنامه هاي نخستین روز برگزاری اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه ها، مراکز آموزشی و پژوهشی و پارک های علم و فناوری در دانشگاه محقق  را تشكيل مي دهد.

وی با بیان اینکه استاندارد کرد نظام آموزشی دانشگاه ها یکی از مهمترین اهداف اجلاس 49 است گفت: امسال معاونت پژوهش وزارت علوم در نظر دارد تا با برگزاری 5 کمیسیون در اجلاس 49 گام های مؤثری جهت ارتقای سطح علمی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و خود دانشجویان از لحاظ علمی و کارآفرینی داشته باشد.

معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ساماندهی مراکر آزمایشگاهی،تقویت شبکه آزمایشگاهی کشور،مدیریت درست منابع و ایمنی آزمایشگاه ها،تدوین برنامه های راهبردی در حوزه پژوهش و فناوری،تبیین وظایف پژوهشی اساتید،تعامل بین پارک ها و تجاری سازی فن بازار و بررسی الگوهای دانشگاهی کارافرین جهت تبدیل دانشگاه های فعلی به دانشگاه های نسل سوم را از جمله موضوعات نشست های کمیسیون های 5 گانه اجلاس 49 در دانشگاه محقق اردبیلی عنوان کرد.

گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در ابتدای نشست خبری معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم،استان اردبیل را نوپا و جوان معرفی کرد و گفت: با توجه به شاخص های توسعه اردبیل با 0/033 درصد رشد جمعیت در سال در کنار مهاجرت پذیری یکی از مناطق محروم به شمار می رود.

وی با بیان اینکه گام های مؤثری در راستای توسعه و صنعتی شدن استان برداشته شده است گفت: دانشگاه محقق اردبیلی نیز با تحولات صورت گرفته در چند سال گذشته توانسته است در بین 62 دانشگاه  جامع و سراسری کشور رتبه 28 را بدست آورد  و از لحاظ رنکینگ دانشگاهی نیز در بین 271 دانشگاه کشور در جایگاه 55 قرار دارد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در پایان سخنان خود خواستار توجه بیشتر دولت و وزارت علوم به توسعه و تعالی دانشگاه ها و مراکز  علمی و آموزش عالی استان  شد.

ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام، قرائت پيام وزير علوم، تحقيقات و فناوري ، سخنرانی نریمانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی، سخنراني مجید خدابخش استاندار اردبیل،سخنرانی  واعظ مهدوی معاون توسعه امور علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، سخنرانی  وحيد احمدي معاون پژ‍وهش و فناوري وزير علوم،تحقیقات و فناوری و ارائه گزارش هایی در خصوص برنامه ها و سیاست های پژوهشی از جمله برنامه های روز نخست 49 امین اجلاس سراسری معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور عنوان شد.

انتهای پیام/