پربازدیدترین ها

کد خبر: 2306 ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳

سردار اکبری در دانشگاه محقق اردبیلی:

نابودی داعش در عراق، مقدمه آزادسازی "قدس شریف" است

سردار مصطفی اکبری در همایش گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در دانشگاه محقق اردبیلی گفت:امام خمینی(ره) با پیام آسمانی خود که فرمودند راه قدس از کربلا می گذرد در واقع نقشه جنگ امروز را ترسیم کردند.

نابودی داعش در عراق، مقدمه آزادسازی "قدس شریف" است

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، مصطفی اکبری از فرماندهان دوران دفاع مقدس عصر امروز در همایش گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در جمع دانشگاهیان اردبیل گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان در داخل و هم در خارج از کشور در صدد ایجاد توطئه‌هایی علیه نظام نوپای ایران بودند.

فرماندهان دوران دفاع مقدس دوران بعد از عزل بنی صدر را یاداور شد و افزود: بعد از برکناری بنی‌صدر و از بین رفتن اختلافات طی یک عملیات پیچیده، خرمشهر در سوم خرداد آزاد شد که این آزادسازی بر پایه وحدت و انسجام به دست آمد.

وحدت، رمز موفقیت عملیات آزادسازی خرمشهر بود

اکبری خاطر نشان کرد: ‌یک روز بعد از برکناری بنی‌صدر انسجام  و وحدت در بین نیروهای نظامی حاکم شد که این عامل منجر به  موفقیت عملیات های  رزمندگان اسلام شد که نهایتا ازاد سازی خرمشهر را رقم زد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح عملیات بیت المقدس پرداخت و گفت: عملیات بیت‌المقدس در 10 اردیبهشت ماه سال 61 زمانی که نظام با شرایط خاصی مواجه بود،با رمز یا علی بن ابیطالب شروع شد.

فرمانده دوران دفاع مقدس جریانات اوایل انقلاب را یاداور شد و خاطر نشان کرد: اوایل پیروزی انقلاب عده ای از داخل با نام چپ گراها، منافقین و معارضین پس مانده رژیم شاه با راه اندازی توطئه های زیادی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قصد براندازی داشتند که با عنایات الهی همه توطئه ها در نطفه خفه شدند.

اکبری با بیان اینکه از 22 بهمن 57 تا 31 شهریور 59 حدود 19 ماه هر روز توطئه علیه انقلاب بود، دستاوردهای انقلاب اسلامی در آم دوران را یادآور شد و گفت: استکبار با از دست دادن منافع خود در ایران می خواست هر طور شده  نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران را از بین ببرد ویا حداقل با چالش های اساسی روبه رو کند.

وی شکست های پی درپی منافقین و معارضین انقلاب در راه اندازی توطئه  علیه نظام را یادآور شد و خاطر نشان کرد: زمانیکه استکبار به سرکردگی آمریکا از اقدامات منافقیتن مأیوس شد با به جلو انداختن صدام جنگ ظالمانه ای علیه ایران اسلامی به راه انداخت که 8 سال به طول انجامید .

فرمانده دوران دفاع مقدس به وقایع دوران 8 سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: وقتی رژیم بعث به مرزهای ایران اسلامی هجوم آورد،دوستان صدام از سران کشورهای مرتجع خلیج فارس و مصر، وی را در این نبرد ظالمانه همراهی کردند.

 

امنیت کنونی ایران مرهون فداکاری های شهدا است

اکبری اظهار داشت: امروز باید کشورهای عربی با مطالعه تاریخ اعمال خود و درک واقعیات موجود در کشورهای خود  واقع بینانه عمل کنند تا با تکرار شدن تاریخ بیش از این در لبه نابودی قرار نگیرند.

وی در ادامه سخنان خود به بیان وضعیت فعلی ایران اسلامی و جهان عرب پرداخت و گفت: امروز بعد از گذشت بیش از 30 سال از عمر انقلاب علی رغم همه گرفتاری های بوجود آمده، ایران اسلامی امن ترین و با ثبات ترین کشور جهان است و این امنیت مدیون ایثارگری های شهدا و رزمندان اسلام است.

 

راهیان نور فرصت انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل جوان است

اکبری در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح مراحل آزاد سازی خرمشهر پرداخت و از اردوهای راهیان نور بعنوان مناسب ترین بستر جهت روشنگری های وقایع 8 سال دفاع مقدس نام برد و افزود: اساتید دانشگاهی که در زمان جنگ پشت خاکریز و در سنگر های نبر حق بر باطل بودند، امروز وظیفه دارند در قالب سفرهای راهیان نور فرهنگ مقدس بسیج و ارزشهای دفاع مقدس را به دانشجویان و شیفتگان فرهنگ شهادت به درستی انتقال دهند، تا دشمن کوچکترین فرصت دست اندازی در به ثمر نشستن آرمان های انقلاب اسلامی را پیدا نکند.

فرمانده دوران دفاع مقدس سخنان شهید جهان آرا قبل از فتح خرمشهر را متذکر شد و گفت: باید در همه حال مواظب تا ایمانمان باشیم تاسقوط نکند، چونکه به گفته شهید جهان آرا،اگر شهر سقوط کرد میتوان دوباره آن را آزاد کرد اما وقتی ایمان از دست رفت به دست آوردن آن کار هرکسی نیست.

 

آمریکا مانع اصلی نابودی داعش در منطقه است

اکبری در بخش دیگری از سخنان خودبه بحث جبهه مقاومت اسلامی پرداخت و گفت: دشمنی استکبار با اسلام تمامی ندارد بطوریکه امروز با به راه انداختن اسلام وهابی در کنار اسلام امریکایی و با بهره گیری از عناصر فاسد رژیم بعث در صدد است تا با به چالش کشاندن امت های اسلامی، مسلمانان را به دست خودشان نابود کنند.

 

شعار "راه قدس از کربلا می گذرد" در حال تحقق است

وی اشغال لبنان توسط رژیم صهیونیستی همزمان با آزادسازی خرمشهر در سال 61 را یادآور شد و افزود: رزمندگان اسلام پس از آزادسازی خرمشهر بلافاصله به فرماندهی حاج احمد متوسلیان جهت آزادسازی بیروت به لبنان اعزام شدند که در همین احوال امام خمینی(ره) با پیام آسمانی خود، فرمودند: "راه قدس از کربلا می گذرد"

فرمانده دوران دفاع مقدس پیام امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه راه قدس از کربلا می گذرد را در واقع نقشه جنگ امروز  اسلام ناب محمدی در برابر اسلام وهابی و اسلام امریکایی توصیف کرد و گفت: امام خمینی(ره)  بیش از 30 سال پیش چنین روزی را ترسیم کردند که جهت ازادی قدس شریف ابتدا باید کربلا آزاد شود.

اکبری در ادامه سخنان خود مانع اصلی عدم موفقیت در نابودی کامل داعش در عراق را متوجه آمریکا دانست و عنوان کرد: راز عمر طولانی مدت داعش در منطقه، آمریکا است.

وی به بیان ماهیت اصلی سرکردگان داعش پرداخت و گفت: سرکرده داعشیان در عراق در واقع افراد به جای مانده از رژیم بعث عراق هستند که با حمایت های مادی و تسلیحاتی آمریکا دست به جنایات نابخشودنی در طول تاریخ زدند.

فرمانده دوران دفاع مقدس در پایان سخنان خود با بیان اینکه اگر حمایت های آمریکا از این افراد نبود، مدت ها پیش نسخه داعش توسط مردم  عراق پیچیده شده بود، وظیفه امت های اسلامی در وقایع اخیر را دستگیری از مسلمانان زجر کشده به دست داعش خواند و گفت:وظیفه امروز هر مسلمانی کمک به هم نوع خود است.

اکبری از مسلمانان خواست تا با اهدای کمک های مالی به  سوریه و عراق،جبهه مقاومت جهت نابوی کامل داعش یاری کنند.

وی ابراز امیدواری کرد با آزادسازی کامل عراق از دست داعش و عمال آمریکا، شعار راه قدس از کربلا می گذرد نیز محقق شود.

 

ایثارگران، فرصت خدمت بیشتر به اسلام و انقلاب اسلامی دارند

گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در ابتدای این نشست با بیان اینکه جانبازان و ایثارگران شهدای زنده انقلاب اسلامی هستند، گفت: تنها تفاوت جانبازان و ایثارگران با شهدا این است که جانبازان و ایثارگران فرصت خدمات بیشتر بر اسلام و انقلاب اسلامی را دارند.

وی با بیان اینکه در دانشگاه محقق اردبیلی همگرایی خاصی داریم، ادامه داد: این همگرایی سبب می شود که تلاش ها منجر به نتیجه شود حتی اگر عملکرد مناسبی نداشته باشیم.

صادقی با بیان اینکه همه ما متعلق به یک نظام و انقلاب هستیم، ابراز امیدواری کرد: سال آینده برنامه گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر در جوار مزار شهدای گمنام و در فضای بسیجی برگزار شود.

 

سرباز امام زمان(عج)،از منتظران خاص ظهور حضرت است

حجت الاسلام و المسلمین سیف الله مدبر مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه باید دلهایمان را به نیمه شعبان جلا دهیم، افزود: حضرت ولیعصر(عج) دارای دو نوع ظهور خاصه و عامه است.

وی با اشاره به تفاوت این دو نوع ظهور تصریح کرد: ظهور خاصه برای هر انسانی است و ظهور عامه برای همه است و باید همه ما برای ظهور خاصه تلاش کنیم.

مدبر ابراز امیدواری کرد: تا زمانی که حال و هوای ظهور خاصه را درک نکرده ایم، نمی توانیم سرباز مطیعی برای امام عصر(عج) باشیم.

انتهای پیام/