پربازدیدترین ها

کد خبر: 2293 ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱

با دریافت جایزه ایکوم ایران

موزه تاریخ علوم اردبیل دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان موزه برتر کشور انتخاب شد

محمد نریمانی قائم ‌مقام رئیس دانشگاه محقق اردبیلی، گفت: بر اساس رای مخفی هیات داوران انتخاب موزه‌ های برتر و برگزیده سال 1394 کشور، موزه تاریخ علوم اردبیل دانشگاه محقق اردبیلی حائز رتبه برگزیده شد.

موزه تاریخ علوم اردبیل دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان موزه برتر کشور انتخاب شد

به گزارش ابصارنیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی، محمد نریمانی قائم ‌مقام رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از انتخاب موزه تاریخ علوم اردبیل دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان موزه برتر کشورخبر داد و گفت:  بر اساس رای مخفی هیات داوران انتخاب موزه‌ های برتر و برگزیده سال 1394 کشور، موزه تاریخ علوم اردبیل دانشگاه محقق اردبیلی در چهار زمینه نوآوری و خلاقیت، توسعه مدیریت، گردآوری و کودک و نوجوان حائز رتبه برگزیده شد و به دلیل کسب چهار رتبه، جایزه ویژه ایکوم را نیز دریافت کرد.

محمد انوار رئیس موزه تاریخ علوم اردبیل نیز با بیان اینکه فرآیند انتخاب موزه برتر و برگزیده همه ساله از طرف ایکوم برگزار می‌ شود، گفت: برای روز جهانی موزه سال 95 نیز این فرایند با برگزاری جلسات مشورتی از بهمن ماه گذشته آغاز شده و در اواخر فروردین دوازده شاخص و زمینه  به همراه رئوس ارزیابی طی فراخوانی به همه موزه‌ های کشور اعم از دولتی یا خصوصی و همچنین موزه‌ های متعلق به میراث فرهنگی و یا سایر ارگان‌ ها اعلام شد.
وی افزود: موزه تاریخ علوم اردبیل نیز از دانشگاه محقق اردبیلی با وجود تازه تاسیس و نوپا بودن با توجه به فعالیت ‌های چشمگیر در سال گذشته از دوازده زمینه اعلامی در 10 زمینه مستندات و مدارک و عملکرد خود را بصورت پاورپوینت و پوستر به کمیته اجرایی هیات داوران ایکوم در فرصت اعلامی ارسال کرد.
انوار تصریح کرد: داوری این مدارک و مستندات ارسالی توسط کارشناسان و خبرگان امور موزه و میراث فرهنگی انجام و در هر زمینه و برای تمام موزه‌ ها رای ‌گیری مخفی انجام و مجموع امتیازات مکتسبه اعلام و در جمع‌ بندی موزه برتر در آن شاخص مشخص می ‌شود. 
رئیس موزه تاریخ علوم اردبیل خاطرنشان کرد: در دوره نهم این آئین برای سال 1394، در مجموع از کل کشور 166 موزه اعلام آمادگی کرده و شرکت کرده بودند که در تقسیم بندی ‌های موزه ‌های خصوصی و دولتی قرار می‌ گرفتند.
وی ادامه داد: طبق اعلام هیات داوران موزه تاریخ علوم اردبیل در چهار شاخص حائز رتبه برتر و برگزیده قرار گرفت و لوح سپاس دریافت نمود و به دلیل کسب چهار رتبه بطور همزمان جایزه ویژه این مراسم را نیز دریافت کرد.
انوار گفت: به جز موزه تاریخ علوم اردبیل، تنها موزه علوم و فناوری ج.ا.ایران در بخش موزه ‌های بزرگ با کسب هفت رتبه برگزیده جایزه ویژه دریافت نمود.

AWT IMAGE

گفتنی است مراسم انتخاب بهترین موزه های کشور همزمان با روز جهانی موزه و یکصدمین سال تاسیس موزه ملی ایران و همچنین هفتادمین سال تاسیس ایکوم(شورای بین المللی موزه‌ ها)، در موزه ملی ایران برگزار شد و در جوار این آئین نمایشگاهی متشکل از پوستر معرفی موزه‌ های ایران در یکصد سال اخیر تشکیل شد که پوستر معرفی موزه تاریخ علوم اردبیل نیز مورد بازدید مهمانان داخلی و بین‌المللی قرار گرفت.