کد خبر: 2198 ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور:

دانشگاه فرهنگیان،استراتژیکی ترین دانشگاه کشور است/ شغل معلمی، بنگاه اقتصادی نیست

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان امید برای آینده کشور است گفت: دانشگاه فرهنگیان با عقبه هویتی خود و نقش مؤثر و سازنده در آینده کشور، استراتژیکی ترین دانشگاه کشور است.

دانشگاه فرهنگیان،استراتژیکی ترین دانشگاه کشور است/ شغل معلمی، بنگاه اقتصادی نیست

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، حجت الاسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کش.ر شامگاه یکشنبه 12 اردیبهشت در دانشجو معلمان ضمن گرامیداشت مقام معلم به خصوصیات بارز شهید مطهری اشاره کرد و گفت:معلم متبرک است چونکه لحظه لحظه عمرش صرف تعلیم و تعلم می شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای کشور، به پیشینه دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: دانشگاه فرهنگیان که از بدو تأسیس با نام دانشسراهای تربیت معلم شناخته شده اند با قدمت بیش از 90 سال قدیمی ترین دانشگاه کشور است.

محمدیان با بیان اینکه دانشجو معلمان نقش بسیار سنگینی را در اینده ایفا خواهند کرد گفت: شما باید در طول مدت تحصیل خود از لحظه لحظه عمرتان برای پرورش روح و روان خود در کنار داشته های علمی بکوشید چونکه تربیت نسل آینده کشور در دستان شما است.

وی به سخنان نورمند سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل اشاره کرد و گفت:فضای حاکم بر دانشگاه فرهنگیان قابل مقایسه با سایر دانشگاه ها نیست چونکه تداوم نسل انقلابی در گرو تربیت معلمان شایسته، انقلابی و فرهیخته است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور بر ایجاد فضای معنوی در دانشگاه فرهنگیان تأکید کرد و افزود: دانشگاه فرهنگیان مسجد دانشگاه های کشور است.

محمدیان با انتقاد از مسئولان کشوری،جبهه گیری برخی مسئولان در امر تربیت معلم را بی مورد و غیر قابل قبول دانست و گفت: هیچ دانشگاهی هر چقدر هم که دانشجویانش توانمند، متعهد و متخصص باشند نمی توانند عهده دار امر تعلیم و تربیت شوند، گفت: فلسفه وجودی دانشسرا ها در قدیم و دانشگاه فرهنگیان در امروز تربیت و پرورش معلم در همه ابعاد آن است.

وی تصریح کرد:دانشگاه فرهنگییان مکان آموزش نحوه کلاس داری نیست بلکه محل پرورش روح و روان دانشجو در کنار علم آموزی است تا وی بتواند در ایفای نقش علمی گام های مؤثری بردارد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور معلم عاشق توصیف کرد و ادامه داد: یک معلم متعهد و متخصص عاشق دین و مذهب و وطن است چونکه اگر عاشق نباشد هرگز قادر نخواهد بود بدون هیچگونه چشم داشتی کار تعلیم و تعلم اینده سازان کشور را بر عهده بگیرد.

محمدیان با بیان اینکه معلم سرمایه کشور است، خاطرنشان کرد: مسئولان رده بالای کشور نباید اجازه دهند تا با آینده کشور به خاطر مسائلی چون کسری بودجه و امثال آن بازی شده و خللی در سیستم آموزشی کشور وارد شود.

وی نقش معلم در آینده کشور را یاداور شد و گفت: معلمی کار فرهنگی و تربیتی است نه یک بنگاه اقتصادی به همین خاطر مسئولان کشور باید حداقل  امکانات یک زندگی معمولی برای معلمان را فراهم کنند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور با بیان اینکه استعدادهای تربیتی، فرهنگی و اجتماعی دانشجویان در کار جمعی شکوفا می شود، گفت: دانشجو معلمان باید تا فرصت دارند کار جمعی را تمرین کنند تا بتوانند در کشف استعدادهای شگرف نهفته در کشور مؤثر واقع شوند.

وی افزود:آینده فکری کشور منوط به تعلیم و تربیت درست و صحیح است.

محمدیان با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان امید برای آینده کشور است تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان با عقبه هویتی خود و نقش مؤثر و سازنده در آینده کشور، استراتژیکی ترین دانشگاه کشور است.

انتهای پیام/