کد خبر: 2195 ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳

به مناسبت روز معلم

اساتید دانشگاه محقق اردبیلی تجلیل شدند

مراسم بزرگداشت مقام معلم و تجلیل از اساتید دانشگاه محقق اردبیلی با حضور رئیس دانشگاه ، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، معاونین و اعضای هیات علمی در سالن بصیرت دانشگاه محقق برگزار شد.

اساتید دانشگاه محقق اردبیلی تجلیل شدند

به گزارش ابصارنیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی، گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه اساتید دانشگاه از مهمترین اقشار مرجع در جامعه هستند، گفت: این جایگاه مسئولیت‌آور است و باید بدانیم که وظیفه اساتید، تنها تدریس، پژوهش و کارهای مرتبط اداری و علمی نیست، بلکه باید مظهر شجاعت، روشنایی، نور، روشنفکری و آگاهی باشند.

وی با بیان اینکه نقش مثبت اساتید در تحولات منطقه ای و دانشگاهی قابل تقدیر است، ابراز امیدواری کرد: حفظ و ارتقای جایگاه معلمان و اساتید از دغدغه ها و اولویت ها باشد.

صادقی با اشاره به اینکه زمان تک صدایی در جامعه گذشته است، افزود: خوشحالم که امروز اساتید بدون لکنت زبان، حرف ها و انتقادات خود را بیان می کنند و ما باید به تحمل و مدارا عادت کنیم.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی افزود: امام راحل(ره) دانشگاه و حوزه را دو شاه بال جامعه دانسته اند بنابراین باید دانشگاه مسیر پویایی و استقلال را طی کرده و ما به عنوان سربازان علمی و معنوی کشور در این مسیر حرکت کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین سیف الله مدبر مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به جایگاه علم در دین تصریح کرد: از نظر دیدگاه قرآن کریم، علم برای حرکت کفایت نمی کند و در مرحله دوم علم باید به شعور تبدیل شده و در مرحله سوم علم باید به تفکر بدل شود.

وی با بیان اینکه اگر علم تبدیل به تفکر شود، ماندگار خواهد بود، اضافه کرد: دانشجویان باید از این نگاه قرآن به علم الگو بگیرند.

مدبر با بیان اینکه اگر با علم جامعه را به حرکت واداریم، توانسته ایم اندیشه ای را به جامعه بشری انتقال بدهیم؛ افزود: نباید علم را در وجود خود منکوب کنیم.

 عباس فنی اصل معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه گفت: چهار نفر از دانشجویان بر اساس دستورالعمل های موجود به عنوان دانشجوی نمونه دانشگاه انتخاب و به مرحله کشوری معرفی شدند.

وی با بیان اینکه 14 نفر از دانشجویان در زمینه انتخاب دانشجوی نمونه شرکت کرده بودند، ادامه داد: هفت نفر از دانشجویان در مقطع دکتری، پنج نفر در مقطع کارشناسی ارشد و دو نفر دانشجوی مقطع کارشناسی در پنج گروه شرکت کرده بودند.

حسین شایقی رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل در زمینه انتخاب استاد سرآمد و شامخ و تسهیلات ارائه شده به ایراد سخن پرداخت.

در ادامه 43 نفر از اعضای هیات علمی ارتقا یافته دانشگاه در سال 94 و چهار دانشجوی نمونه با اهدای لوح سپاس و هدیه تجلیل شدند.

 

 

AWT IMAGE

 

AWT IMAGE