کد خبر: 2160 ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵

بیانیه بسیج دانشجویی اردبیل در خصوص انتخابات

گروه های مختلف سیاسی از سیاه نمایی و تخریب جریان های رقیب به شدت دوری کنند

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی با صدور بیانیه ای از نامزد های انتخاباتی خواست تا ضمن پرهیز از تخریب و اهانت به رقبا و ملتهب کردن فضای سیاسی کشور، اجازه ی سوء استفاده و بهره برداری های مغرضانه را به دشمنان ندهند.

گروه های مختلف سیاسی از سیاه نمایی و تخریب جریان های رقیب به شدت دوری کنند

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل با صدور بیانیه ای ضمن دعوت آحاد مردم به حضور پرشور توأم با شعور از نامزد های انتخاباتی خواست تا ضمن پرهیز از تخریب و اهانت به رقبا و ملتهب کردن فضای سیاسی کشور، اجازه ی سوء استفاده و بهره برداری های مغرضانه را به دشمنان ندهند.

در این بیانیه آمده با اشاره به مرحله ی دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی  که روز جمعه دهم اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، آمده است:بدون شک تثبیت مردم سالاری دینی در جامعه ی اسلامی منوط به مشارکت آحاد ملت در انتخابات و تعیین سرنوشت سیاسی خویش است.

این بیانیه می افزاید:از بدو پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و با درایت امام خمینی (ره) مردم اجازه یافتند تا با شرکت در انتخابات و انتخاب نمایندگان با سلایق مختلف، نقش سیاسی، فرهنگی و اجتماعی خود را در اداره ی جامعه اسلامی به بهترین شکل ممکن ایفا نمایند.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل در بیانیه خود به مرحله اول انتخابات اشاره کرده و می افزاید: پس از پشت سرگذاشتن مرحله ی اول انتخابات و حضور حماسی ملت همیشه در صحنه ، در هفتم اسفند 94 ، اینک نیز مردم با بصیرت ایران جهت تکمیل نمودن فرایند انتخابات و انتخاب نمایندگان اصلح و معرفی آن ها به مجلس، باید به وظیفه ی شرعی و ملی خود عمل کنند.

بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل در پایان بیانیه خود از نامزدهای انتخاباتی نیز خواست تا ضمن پرهیز از تخریب و اهانت به رقبا و ملتهب کردن فضای سیاسی کشور، اجازه ی سوء استفاده و بهره برداری های مغرضانه را به دشمنان ندهند.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل ضمن برشماری برخی از ویژگی های انتخاب اصلح از دیدگاه مقام معظم رهبری از آحاد مردم نیز خواست تا با انتخاب نمایندگانی ولایت پذیر و سازش ناپذیر، ضمن شناخت راه های نفوذ دشمن، با قاطعیت به مقابله با نقشه های شوم دشمنان بپردازند.

انتهای پیام/

 

متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل درخصوص برگزاری دومین مرحله ی انتخابات مجلس شورای اسلامی

«انتخابات به معنای حمایت از عزت و استقلال ملی و به معنای ایستادگی ملت ایران است» مقام معظم رهبری(94/12/05)

مرحله ی دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه دهم اردیبهشت ماه، جهت انتخاب 69 نماینده از 56 حوزه انتخابیه در 21 استان کشور برگزار خواهد شد. بدون شک تثبیت مردم سالاری دینی در جامعه ی اسلامی منوط به مشارکت آحاد ملت در انتخابات و تعیین سرنوشت سیاسی خویش می باشد.

از بدو پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و با درایت امام خمینی (ره) مردم اجازه یافتند تا با شرکت در انتخابات و انتخاب نمایندگان با سلایق مختلف، نقش سیاسی، فرهنگی و اجتماعی خود را در اداره ی جامعه اسلامی به بهترین شکل ممکن ایفا نمایند.

پس از پشت سرگذاشتن مرحله ی اول انتخابات و حضور حماسی ملت همیشه در صحنه ، در هفتم اسفند 94 ، اینک نیز مردم با بصیرت ایران جهت تکمیل نمودن فرایند انتخابات و انتخاب نمایندگان اصلح و معرفی آن ها به مجلس، باید به وظیفه ی شرعی و ملی خود عمل نمایند.

بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل (شهید علم الهدی) ضمن دعوت از آحاد ملت جهت حضور پرشور در حوزه هایی که انتخابات به دور دوم کشیده شده است ، موارد ذیل را خاطر نشان می سازد:

  1. در دوران پسابرجام و با توجه به نقض عهد و کارشکنی های متعدد طرف های غربی به ویژه ایالات متحده ی آمریکا و از آنجایی که امام خمینی (ره) مسامحه درباره ی حضور در انتخابات را گناهی در رأس گناهان کبیره دانسته اند، حضور حداکثری مردم و انتخاب نمایندگانی صالح، مومن و انقلابی برای تصدی کرسی های باقی مانده مجلس، ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
  2. در آستانه ی برگزاری انتخابات، کاندیداهای محترم ضمن پرهیز از تخریب و اهانت به رقبا و ملتهب کردن فضای سیاسی کشور، اجازه ی سوء استفاده و بهره برداری های مغرضانه را به دشمنان ندهند.
  3. احزاب و گروه های مختلف سیاسی در حمایت از کاندیداهای مورد نظر خود، به بیان واقعیت ها پرداخته و از سیاه نمایی و تخریب جریان های رقیب به شدت احتراز نمایند.
  4. از آنجایی که دشمن برای نیل به اهداف خود، نفوذ در ارکان و نخبگان ملت را به طور جدی دنبال می کند، انتخاب نمایندگانی ولایت پذیر و سازش ناپذیر که ضمن شناخت راه های نفوذ دشمن، با قاطعیت به مقابله با آن خواهند پرداخت ضروری است.
  5. ویژگی های کاندیداهای اصلح از منظر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نظیر: تعهد به اسلام ناب محمدی، سیاست شناس و آگاه به نیازهای جامعه، صالح بودن ، قبول داشتن جمهوری اسلامی، ایستادگی در برابر قدرت ها، وفادار به مردم، چشنده ی طعم فقر و گرایش نداشتن به مکتب های انحرافی، مورد توجه رأی دهندگان قرار گیرد.
  6.  پس از اعلام نتایج، داوطلبان راه نیافته به مجلس ضمن پذیرش و تمکین به نتایج و عدم تشویش افکار عمومی، اعتراض های خود را از راه های قانونی پیگیری نمایند.

 

والسلام علیکم و رحمه الله

 

شورای تبیین مواضع:

 

*بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان علامه طباطبایی اردبیل

*بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان بنت الهدی صدر اردبیل

*بسیج دانشجویی مرکز آموزش عالی فرهنگیان آزادگان نیر

*بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور واحد نمین

*بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور واحد نیر

*بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور واحد رضی

*بسیج دانشجویی آموزشکده فنی رازی اردبیل

*بسیج دانشجویی آموزشکده فنی فاطمه (س) اردبیل

*بسیج دانشجویی موسسه غیرانتفاعی نوین اردبیل

*بسیج دانشجویی موسسه غیرانتفاعی مقدس اردبیلی

*بسیج دانشجویی مرکز علمی -کاربردی جهاد کشاورزی اردبیل

*بسیج دانشجویی دانشکده فناوری های نوین نمین