پربازدیدترین ها

کد خبر: 2099 ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴

با همکاری دانشگاه خاور نزدیک قبرس

کنگره «مولانا و نقش آن در شکل گیری ادبیات مشترک منطقه» برگزار می شود

عضو هیات علمی دانشگاه خاور نزدیک گفت: بر اساس توافق مسئولان دو دانشگاه محقق اردبیلی و خاور نزدیک قبرس مقرر شد کنگره بزرگ «مولانا و نقش آن در شکل گیری ادبیات مشترک منطقه» سال 2018 در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شود.

 کنگره «مولانا و نقش آن در شکل گیری ادبیات مشترک منطقه» برگزار می شود

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی،کنگره «عرفان از دیدگاه حافظ شیرازی و یونس امره » با همکاری دانشگاه محقق اردبیلی و حضور معاونین پژوهشی و فناوری، آموزشی و تحصیلات تکمیلی، رئیس گروه همکاری علمی و بین المللی و اساتید دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی در دانشگاه خاور نزدیک قبرس برگزار شد.

محمد نریمانی قائم مقام رئیس و معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی  گفت: کنگره های ادبی بر اساس مفاد تفاهم نامه علمی، آموزشی و پژوهشی در چهارچوب عملی ساختن تعهدات متقابل و اجرایی کردن آن برگزار می شود، که امسال تحت عنوان «عرفان از دیدگاه حافظ شیرازی و یونس امره» در تاریخ 7 و 8 آوریل 2016 در مرکز همایش های دانشگاه خاور نزدیک قبرس برگزار شد.

وی افزود: در این کنگره 13 مقاله خارجی و 4 مقاله داخلی از قبرس در خصوص حافظ و یونس امره و شخصیت های ادبی و همچنین تحلیل آثار و اشعار آنان در حوزه عرفان و تصوف و تأثیر و تأثر زبان فارسی و ترکی مورد بررسی قرار گرفت.

نریمانی افزود: اساتید برجسته ادبیات، الهیات و فرهنگ از دانشگاه های محقق اردبیلی، استانبول، فرات آلازیق، اسپارتا، آرداهان، سلجوق قونیه و خاور نزدیک با ارائه مقالات خود وجوه بیان نشده از شخصیت ادبی- عرفانی دو ستاره آسمان ادبیات فارسی و ترکی را به مورد مباحثه گذاشتند.

قدیر گلکاریان عضو هیات علمی دانشگاه خاور نزدیک در پایان این کنگره گفت: بر اساس توافق مسئولان دو دانشگاه محقق اردبیلی و خاور نزدیک قبرس مقرر شد که کنگره بعدی در سال 2018 در تاریخ مشابه در دانشگاه محقق اردبیلی تحت عنوان «مولانا و نقش آن در شکل گیری ادبیات مشترک منطقه» برگزار گردد.

انتهای پیام/