کد خبر: 2098 ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴

بنر تبلیغاتی

انسان باید به غذای خویش بنگرد

معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی با نصب بنر آموزشی و بصیرتی تحت عنوان" انسان باید به غذای خویش بنگرد" از دانشجویان دانشگاه خواست در استفاده از اینترنت و فضای مجازی دقت کنند تا در دام دشمنان گرفتار نشوند.

انسان باید به غذای خویش بنگرد

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی در اقدامی تأمل برانگیز با نصب بنر آموزشی و بصیرتی در مورد نحوه استفاده دانشجویان از بستز فضای مجازی بخصوص اینترنت از دانشجویان خواست تا با دقت در نحوه استفاده از اینترنت و حضور در شبکه های اجتماعی در دام دشمنان گرفتار  نشوند.

امروزه فراگیری اینترنت و فناوری های جدید ارتباطی و اطلاعاتی، موجب ظهور فضای مجازی در کنار جهان واقعی شده که این امر معادلات و الگوهای ارتباطات سنتی، تولید، انتقال و مصرف اطلاعات را به هم زده و موجب تغییر در آن شده است. چنین فضایی که به عنوان واقعیت مجازی یکپارچه، در نظر گرفته می شود، از ویژگی هایی چون: بی مکانی، فرا زمان بودن، صنعتی بودن محض، عدم محدودیت به قوانین مدنی متکی بر دولت - ملت ها، از معرفت شناسی تغییر شکل یافته پسامدرن برخوردار بودن، قابل دسترس بودن همزمان، روی فضا بودن و برخورداری از فضاهای فرهنگی، اعتقادی، اقتصادی، سیاسی و نیز آزادی از هویت بدنی و جنسی جدید برخوردار است.

شبکه های اجتماعی مجازی، امروزه نقش بسیار مهمی در خلق این فضای مجازی دارند. از خلال همین واقعیت های مجازی است که آسیب های روانی و سیاسی بسیار گسترده ای را می توانند برای یک جامعه به وجود آورند.

انتهای پیام/