کد خبر: 2017 ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸

مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل

بصیرت افزایی در همه زمینه ها اولویت کاری بسیج دانشجویی است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل سال 94 را سال پرمشغله ای توصیف کرد و گفت: بصیرت افزایی و تبیین مواضع مقام معظم رهبری در مسائل کشوری و بین المللی در بین دانشجویان اولویت اصلی بسیج دانشجویی است.

بصیرت افزایی در همه زمینه ها اولویت کاری بسیج دانشجویی است

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، معین الدین اسدی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل در آخرین روزهای سال 94 به تشریح برنامه های صورت گرفته در بسیج دانشجویی دانشگاه های استان پرداخت و گفت: در همه برنامه های به اجرا در آمده در دانشگاه های استان بصیرت افزایی و تبیین مواضع مقام معظم رهبری در مسائل مختلف داخلی و جهانی اولویت کاری  و هدف اصلی بسیج دانشجویی بود.

وی اجرای کرسی های آزاد اندیشی، تریبون آزاد، نشست های سیاسی و بصیرتی با حضور سخنرانان مطرح کشوری را در راستای بصیرت افزایی و تبیین مواضع مقام معظم رهبری در دانشگاه ها عنوان کرد و افزود: در طرح ولایت بسیج دانشجویی، اردوهای جهادی و راهیان نور بعنوان محوری ترین برنامه های بسیج دانشجویی در کنار سایر برنامه ها همه تلاش خود را به کار گرفتیم تا در زمینه بصیرت افزایی و تبیین مواضع مقام معظم رهبری گام های مؤثری برداریم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل در ادامه سخنان خود به تشریح فعالیت های بسیج دانشجویی در دانشگاه های استان در سال 94 پرداخت و گفت: امسال 1300 نفر در اردوهای جهادی علاوه بر محرومیت زدایی به خودسازی نیز پرداختند.

اسدی از آموزش بیش از 160 نفر از دانشجویان نخبه بسیجی بعنوان سفیران هدایت در قالب طرح ولایت استانی خبرداد و گفت: امسال با مشارکت تمامی دانشگاه های استان بیش از 1500 نفر از دانشجویان در قالب اردوی راهیان نور  جهت بازدید از مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس در راستای فرهنگ سازی ایثار و شهادت به جنوب کشور اعزام شدند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل از برگزاری 5 یادواره بزرگ شهدای دانشجو در دانشگاه های اردبیل( دانشگاه محقق اردبیلی، پیام نور اردبیل و  دانشکده فنی و حرفه ای رازی اردبیل) ، خلخال و پارس آباد خبرداد و گفت به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد خلخال با همکاری معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال از یادمان شهدای دانشجوی خلخال نیز در بهمن 94 رونمایی شد.

اسدی با بیان اینکه مجموعه بسیج دانشجویی در سال 94 با حضور در مزار شهدای گمنام سال را آغاز کرد، گفت: با ابلاغ برنامه های سال توسط سازمان بسیج مستضعفین اوایل اردیبهشت ماه نشست نشکیلاتی بسیج دانشجویی با حضور شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه های استان و با حضور سخنرانان به نام کشوری از جمله حسین قدیانی مسئول سازمان علمی پژوهشی سازمان بسیج مستضعفین و سردار رحیم نوعی اقدم در اردوگاه انصارالحسین سرعین برگزار شد.

 

وی حضور ودود حیدری رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور در اردبیل را یادآور شد و گفت:با حضور و سخنرانی حیدری مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور نیمه اول اردیبهشت ماه همایش بزرگ استکبارستیزی به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل برگزار شد.

همایش شکوه هجرت در راستای اجرای اردوهای جهادی  بعنوان یکی از برنامه های محوری بسیج دانشجویی بود که مسئول بسیج دانشجویی استان به آن اشاره کرد و گفت: در نیمه دوم اردیبهشت ماه همایش شکوه هجرت با سخنرانی آذرنژاد معاون عمرانی استانداری اردبیل برگزار شد.

اسدی به برگزاری نشست بصیرتی در دانشگاه های مختلف در طول این ایام اشاره کرد و گفت: نشست روشنگری در زمینه برجام با  حضور حقیقت پور نماینده اردبیل در مجلس شوارای اسلامی نیز برگزار شد.

وی برگزاری همایش سوم خرداد با روایتگری جانباز سرافراز اسلام سردار ناصر دستاری و سخنرانی سردار بابازاده فرمانده سپاه حضرت عباس علیه السلام را پایان بخش برنامه های بسیج دانشجویی در نیمسال تحصیلی برشمرد و گفت: با توجه فرارسیدن ایام امتحانات دانشجویان، همایش گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر به همت بسیج دانشجویی دانشگاه ازاد اسلامی واحد اردبیل بصورت متمرکز در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برگزار شد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل در ادامه سخنان خود اجرای برنامه های قرانی متعدد در ماه مبارک رمضان را یادآور شد و گفت: طبق روال هرسال طرح ولایت بسیج دانشجویی با هدف تربیت نیروهای همطراز انقلاب با حضور از 160 نفر از دانشجویان نخبه که پس از گذراندن آزمون و مصاحبه تخصصی مجوز حضور در این دوره آموزشی را دریافت کرده بودند با حضور اساتید مجرب کشوری و استانی در ماه مبارک رمضان برگزار شد.

اسدی به حضور داوود گودرزی مسئول سازمان بسیج دانشجویی در افتتاحیه طرح ولایت اشاره کرد و گفت: در مراسم افتتاحیه طرح ولایت استانی که در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار شد، گودرزی مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور به تبیین مواضع مقام معظم رهبری در خصوص مسائل مهم کشوری و جهانی پرداخت.

وی از فصل تابستان بعنوان فصل محرومیت زدایی و خودسازی دانشجویان نام برد و گفت: دانشجویان بسیجی در فصل تابستان با توجه به اوقات فراغت حاصل از تعطیلی دانشگاه ها درقالب اردوهای جهادی با حضور در مناطق محروم روستایی علاوه بر محرومیت زدایی به خودسازی نیز پرداختند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل مهرماه را یادآور حماسه آفرینی جوانان این مرزو  بوم در سالهای خون و حماسه توصیف کرد و گفت: در ایام دفاع مقدس همچون سال های گذشته با اجرای برنامه هایی تحت عنوان یادواره شهداء، نمایشگاه های دفاع مقدس و برگزاری نشست های بصیرتی و روشنگری در کنار برنامه های استقبال از دانشجویان جدید الورود به استقبال سالتحصیلی جدید رفتیم.

اسدی برگزاری نمایشگاه با موضوع دفاع مقدس در دانشگاه پیام نور اردبیل و بازدید سردار بابازاده فرمانده سپاه حضرت عباس علیه السلام از آن را یادآور شد و گفت:طبق روال هر سال ناحیه بسیج دانشجویی نیز با مشارکت دانشجویان بسیجی غرفه ای در خصوص استکبار ستیزی در نمایشگاه بزرگ گرامی داشت هفته دفاع مقدس که همه توسط سپاه حضرت عباس علیه السلام برگزار می شود راه اندازی کرد.

وب برگزاری یادواره های شهدا،بازدید از موزه شهدا، عیادت از جانبازان بستری در بیمارستان ایثار اردبیل و حضور در منازل خانواده شهدای دانشجو را از جمله برنامه های بسیج دانشجویی به مناسبت هفته دفاع مقدس اعلام کرد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل حضور فعال و دشمن شکن   دانشجویان بسیجی در همه راهپیمایی های استکبار ستیزی را از برنامه های بسیج دانشجویی برشمرد و ادامه داد: در راهپیمایی شکوهمند 13 آبان نیز دانشجویان بسیجی علاوه بر شرکت گستره در راهپیمایی با اجرای همایش ها، نشست ها و کسی های آزاد اندیشی با موضوعات استکبار ستیزی، نشان دادند تا وقتی که ظلم و ستم استکبار جهانی به سردمداری آمریکای جنایتکار در جهان جاری است، نهضت استکبار ستیزی نیز ادامه خواهد داشت.

 اسدی اجرای موفق برنامه های ابلاغی" نهضت ما زنده ایم" در تمامی دانشگاه های استان را متذکر شد و گفت: دانشجویان بسیجی خواهر در تمامی دانشگاه های استان با اجرای همزمان برنامه " مانده زنده ایم" در قالب های گونانون همایش، نشست تخصصی، مسابقات ورزشی و فرهنگی در خصوص حجاب و عفاف و مزیت ها و برتری های چادر برای زنان، نشان دادند که چادر حجاب برتر است و جایگزینی برای آن وجود ندارد.

وی به برگزاری نشست های تخصصی در موضوع  اقتصاد مقاومتی نیز اشاره کرد و گفت: نشست های تخصصی با موضوع اقتصاد مقاومتی با حضور سخنرانان کشوری چون  توکلی و حقیقت پور نمایندگان مجلس، شاطرزاده سفیر اسبق ایران در برزیل، عاملی مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان در دانشگاه های استان برگزار شد.

مسئول بسیج دانشجویی استان برگزاری نشست بصیرتی با موضوع بررسی تحولات روز با سخنرانی مهدی فیروزکوهی تحلیلگر مسائل روز کشور و بین الملل در اردوگاه انصارالحسین  و با حضور تمامی شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه های استان را یادآور شد و گفت در این اردوی یک روزه که اواخر آبان ماه انجام گرفت: برنامه های متعدد فرهنگی، ورزشی از جمله حلقه صالحین با حضور حجت الاسلام بهزاد از سرمربیان حلقه های صالحین استان نیز برگزار شد تا دانشجویان بسیجی با  تقویت روحیه کار جمعی با نشاط تر از گذشته به استقبال هفته بسیج در دانشگاه ها بروند.

اسدی از آذرماه بعنوان پرمشغله ترین و سخت ترین ماه سال 94 بسیج دانشجویی نام برد و گفت: در آذر ماه برنامه های بزرگی همچون برگزاری کنگره شهدای دانشجو  و مدافعان حرم در دانشگاه محقق، اختتامیه جشنواره های فرهنگی ادبی هنری بسیج، افسران جنگ نرم و فعالیت های برتر علمی  در کنار گرامی داشت روز دانشجو و برنامه های متعارف هفته بسیج  با مشارکت و همکاری دانشجویان بسیجی دانشگاه های اردبیل برگزار شد.

وی حضور دانشجویان بسیجی به همراه رؤسای دانشگاه ها در منازل خانواده های شهدای دانشجو در هفته بسیج، غبار روبی مزار شهدا، دیدار  دانشجویان بسیجی با همراهی روسای دانشگاه ها و مسئولین دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، عیادت از جانبازان بستری در بیمارستان ایثار و مسابقات متعدد فرهنگی و ورزشی در کنار کرسی های آزاد اندیشی و نشست های روشنگری با حضور سخنرانان استانی را از جمله برنامه های به اجرا درآمده در هفته بسیج عنوان کرد و گفت: کنگره بزرگ شهدای دانشجو و مدافعان حرم نیز برای دومین سال پیاپی با سخنرانی آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و خدابخش استاندار اردبیل  و با حضور خانواده شهید عبداللهی، مدافع حرم در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل گرامیداشت روز دانشجو  به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل را یاداور شد و گفت:در این مراسم که با استقبال کم نظیر دانشجویان نیز مواجه بود عبدالله گنجی مدیر مسئول روزنامه جوان به روشنگری در خصوص مسائل روز  پرداخت.

وی با بیان اینکه در اابتدای سال 94 فراخوان شرکت در جشنواره های بسیج دانشجویی در دانشگاه ها بصورت بنر و پوستر اطلاع رسانی شده بود گفت:مراسم اختتامیه 3 جشنواره بزرگ بسیج دانشجویی نیز در هفته آخر آذرماه برگزار شد:

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل تجلیل از برگزیدگان جشنواره های فرهنگی ادبی هنری بسیج، افسران جنگ نرم و فعالیت های برتر علمی با سخنرانی حسین قدیانی مسئول سازمان علمی پژوهشی بسیج مستضعفین متذکر شد و خاطر نشان کرد:  در مراسم اختتامیه جشنواره های بسیج دانشجویی که با مشارکت دانشجویان بسیجی از سراسر استان در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد نمایشگاه دستاورد های بسیج دانشجویی استان نیز برگزار شد.

اسدی در ادامه سخنان خود به بیان اهمیت زنده نگه داشتن واقعه 9 دی پرداخت و گفت: گرامی داشت حماسه 9 دی که از آن بعنوان روز بصیرت نام می برند از وظایف بسیج دانشجویی است تا اهمیت کسب بصیرت نزد خواص و عام و خسارات ناشی از بی بصیرتی و سرسچردگی به ایادی دشمن همه ساله به مردم بخصوص خواص جامعه تذکر داده شود.

وی از برگزاری همایش بزرگ بصیرتی با سخنرانی رستم قاسمی مشاور عالی سابق معاون اول رئیس جمهور به همت بسیج دانشجویی دانشگاه ازاد اسلامی واحد اردبیل خبرداد و گفت: در این همایش بزرگ دانشجویان علاوه بر آشنایی با پشت پرده های فتنه 88 در خصوص مسائل روز کشور بخصوص مسئله کرسنت و مفت اطلاعات ذی قیمتی به دست آوردند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل حضور پرشکوه دانشگاهیان در راهپیمایی بزرگ یوم الله 22 بهمن را خاطر نشان کرد و گفت: در دهه فجر نیز برنامه های متعدد فرعنگی و بصیرتی در دانشگاههای استان برگزار شد.

اسدی از جشن بزرگ انقلاب به همت بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل در 20 بهمن خبرداد و گفت:همایش اقتصاد مقاومت با سخنرانی محسن شاطرزاده سفیر اسبق ایران در برزیل به همت بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور با مشارک بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز در اواخر بهمن برگزار شد.

وی برگزاری یادواره شهدای دانشجوی شهرستان خلخال را از دیگر برنامه های مهم بسیج دانشجویی در بهمن عنوان کرد و گفت: در این یادواره پرشکوه سردار بابازاده فرمانده سپاه حضرت عباس علیه السلام استان به سخنرانی پرداخت.

وی از افتتاح یادمان شهدای دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی خلخال در حاشیه این یادواره خبرداد.

اسدی گفت:در اوخر بهمن نیز یادواره بزرگ دیگری به همت بسیج دانشجوی دانشگاه ازاد اسلامی واحد پارس آباد با حضور سردار مولایی جانشین فرمانده سپاه استان البرز در سالن اجتماعات دانشگاه ازاد اسلامی پارس اباد برگزار شد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل از  اسفند ماه بعنوان ماه راهیان نور نام برد و گفت: همه ساله زائرین دانشجو در اواسط اسفند با حضور در مناطق عملیاتی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ایثارگری های شهدا و رزمندان اسلام در 8 سال دفاع مقدی با فرهنگ ناب اسلامی، ایثار و شهادت نیز خو می گیرند.

وی از برگزاری 2 یادواره بزرگ شهدای دانشجویان فنی اردبیل در دانشکده فنی رازی اردبیل با سخنرانی سردار بابازاده فرمانده سپاه حضرت عباس علیه السلام و یادواره شهدای دانشجوی دانشگاه پیام نور اردبیل با سخنرانی آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل خبر داد و گفت: برگزاری این یادواره ها در راستای آمادگی و تقویت روحیه ایثار و فداکاری در آستانه اعزام دانشجویان به مناطق عملیاتی در قالب اردوی راهیان نور انجام گرفت.

اسدی به بیان فراهم کردن مقدمات این اردوی عظیم پرداخت و گفت: برای اولین بار در سطح کشور  قرارگاه راهیان نور جهت مشارکات حداکثری دانشگاه ها در برزگراری اردوی راهیان نور تشکیل شد.

وی به بیان توافق  نامه حاصله بین وزارت علوم و بسیج مستضعفین پرداخت و گفت: طبق این توافق نامه رئیس دانشگاه مادر هر استان، فرمانده قرارگاه راهیان نور دانشجویی آن استان نیز محسوب می شود.

اسدی ضمن تقدیر و تشکر از رؤسای دانشگاه های استان از اعزام 1500 نفر از دانشجویان به جنوب کشور خبرداد و گفت: در این سفر معنوی دانشجویان ضمن اشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت ره توشه معنوی نیز برای خود ذخیره کردند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان در پایان سخنان خود  ضمن تبریک فرا رسیدن سال جدید، از خداوند متعال نیز درخواست کرد ضمن قبولی اعمال انجام یافته در سال گذشته، سال پیش رو را سالی پرشور و نشاط و پر از خیر و برکت برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قرار دهد.

انتهای پیام/