پربازدیدترین ها

کد خبر: 1985 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸

با حضور مسئولین فاوای دستگاه های اجرایی اردبیل

کارگاه آموزشی «ارتقای دانش امنیت فناوری اطلاعات» در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

کارگاه آموزشی «ارتقای دانش امنیت فناوری اطلاعات» ویژه متولیان فاوای سازمان ها، توسط مرکز آپای دانشگاه و با همکاری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

کارگاه آموزشی «ارتقای دانش امنیت فناوری اطلاعات» در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

به گزارش ابصارنیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی، شهرام جمالی رئیس مرکز آپای دانشگاه محقق اردبیلی صبح دوشنبه در ابتدای کارگاه آموزشی «ارتقای دانش امنیت فناوری اطلاعات» که در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد به فعالیت های مرکز اپای دانشگاه اشاره کرد و گفت: وظیفه مرکز آپا کمک به دستگاه های دولتی برای افزایش دانش فناوری اطلاعات و سطح ایمنی فضای تبادل است.

جمالی با بیان اینکه برگزاری این کارگاه صرفا شروع کار است،گفت: مرکز آپا با ادارات دولتی تبادل و تعامل دوسویه خواهد داشت و کارگاه آغازی برای شروع این تعامل است.

عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه سایت مرکز آپا بزودی راه اندازی خواهد شد، گفت: لینک سایت مرکز آپا در سایت دانشگاه قرار خواهد گرفت و از این طریق برنامه های مرکز اطلاع رسانی خواهد شد.

جمالی ادامه داد: مرکز آپا در کشور بصورت شبکه دانشگاهی راه اندازی شده است و در استان اردبیل هم این مرکز در دانشگاه محقق اردبیلی افتتاح می شود.

رئیس مرکز آپای دانشگاه محقق اردبیلی خاطرنشان کرد: این مرکز در زمینه تشخیص، تحلیل، شناسایی آسیب ها و ریسک ها و هماهنگی ملی پاسخ به حوادث امنیتی رایانه ای فعالیت خواهد داشت.

علیرضا رسولی معاون اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل با بیان اینکه نیاز به ایجاد چنین مرکزی احساس می شد، گفت: با فراهم شدن مقدمات و زیرساخت ها در دانشگاه محقق اردبیلی، مرکز آپا راه اندازی شد.

وی افزود: باید برای توسعه مرکز آپا برنامه ریزی شود، تا با توسعه مرکز، نیازمندی همکاری تمامی نهادها و ادارات تأمین شود.

رسولی با بیان اینکه چهار کارگاه آموزشی تدارک دیده شده است، تصریح کرد:دو کارگاه با عنوان کارگاه های آموزشی «امنیت داده و شبکه و امنیت سیستم عامل» برای امسال برنامه ریزی شده است که امروز برگزار می شود و دو کارگاه نیز در سال آتی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/