پربازدیدترین ها

کد خبر: 1982 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷

در کارگاه آموزشی «تنوع زیستی گیاهان در اکوسیستم اردبیل» مطرح شد:

فضای سبز شهری، جزو اکوسیستم مصنوعی محسوب می شود

عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه اکوسیستم جنگل و مرتع جزو منابع طبیعی و خدادادی است، گفت: فضای سبز بر خلاف جنگل و مرتع، طبیعی نیست بلکه اکوسیستم مصنوعی محسوب می شود.

 فضای سبز شهری، جزو اکوسیستم مصنوعی محسوب می شود

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، کارگاه آموزشی «تنوع زیستی انواع گیاهان در اکوسیستم های استان اردبیل» بعد از ظهر یکشنبه 16 اسفند به همت انجمن علمی مرتع و آبخیزداری دانشگاه محقق اردبیلی اسفند در سالن شهید خودسیانی دانشگاه محقق برگزار شد.

 میکائیل بدرزاده عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی در کارگاه آموزشی «تنوع زیستی انواع گیاهان در اکوسیستم های استان اردبیل» با بیان اینکه اکوسیستم جنگل و مرتع جزو منابع طبیعی و خدادادی است، گفت: فضای سبز بر خلاف جنگل و مرتع، طبیعی نیست بلکه اکوسیستم مصنوعی محسوب می شود.

 

وی با بیان اینکه انسان در تخریب طبیعت مقصر اصلی است گفت: درختان موجود در اکوسیستم های طبیعی به صورت رایگان و توسط خداوند متعال به وجود می آیند و انسان در به وجود آمدن آنها نقشی ندارد.

بدرزاده با اشاره به اینکه در اکوسیستم طبیعی، هیچ فردی درخت یا درختچه ای نکاشته است، ادامه داد: انسان گاهی در منابع طبیعی برای احیا کمک می کند.

عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت:  فضای سبز بر خلاف منابع طبیعی توسط اشخاص کاشته می شود.

بدر زاده با بیان اینکه درختان کاشته شده در فضای سبز نیاز به محافظت دارند، افزود: در فضای سبز مرحله کاشت وجود دارد و بعد از آن مرحله محافظت است و اگر درختان مثمر باشند، مرحله برداشت هم وجود دارد.

وی تصریح کرد: در جنگل و اکوسیستم های طبیعی مرحله کاشت وجود ندارد.

انتهای پیام/