کد خبر: 1925 ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸

با حضور استاندار اردبیل

"موزه تاریخ علوم اردبیل" در دانشگاه محقق اردبیلی افتتاح شد

موزه تاریخ علوم اردبیل با حضور استاندار، رئیس دانشگاه و جمعی از مدیران کل استان و علاقه مندان در دانشگاه محقق اردبیلی افتتاح شد.

"موزه تاریخ علوم اردبیل" در دانشگاه محقق اردبیلی افتتاح شد

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، پیش از ظهر امروز  فاز اول موزه تاریخ علوم اردبیل با حضور استاندار اردبیل و برخی مدیران کل استان در محل خانه فرهنگ دانشگاه محقق اردبیلی به بهره برداری رسید.

مجید خدابخش استاندار اردبیل در مراسم افتتاح این موزه وجود هر نوع موزه ای به خصوص موزه تاریخ علوم  در استان را مثبت دانست و گفت: موزه تاریخ علوم، دوره تحولات علمی را به مرور نشان می دهد.

وی با بیان اینکه تحولات حوزه ارتباطات در هر حوزه ای به سرعت انجام می شود و موزه ها نشان دهنده سیر این تحولات هستند، ادامه داد: موزه ها در هدایت فکری و ذهنی نقش آفرینی می کنند.

رئیس شورای اداری استان اردبیل افزود: موزه ها نشان می دهند که نسل های گذشته چگونه می اندیشیدند و برای رفع مشکلات مردم چگونه تجهیزاتی ابداع و اختراع می کردند.

خدابخش تصریح کرد: موزه تاریخ علوم اردبیل نباید محدود در محیط دانشگاه باشد، بلکه باید با اطلاع رسانی وجود این موزه را به مردم استان هم اطلاع داد و زمینه بازدید آنها فراهم شود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه مردم هم اسناد، مدارک و تجهیزاتی دارند که می توانند به موزه تاریخ علوم اهدا کنند، اظهار داشت: نسل فعلی باید گذشته ها را بدانند تا ذهنشان برای استفاده از تکنولوژی روز تحریک شود.

 گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه فاز اول موزه با حداقل هزینه افتتاح می شود، گفت: فاز اول موزه تاریخ علوم را راه اندازی کردیم و سعی می کنیم تا موزه را تجهیز و گالری های تعریف شده را به این مجموعه اضافه نماییم.

وی با بیان اینکه برای فاز اول موزه 150 میلیون تومان هزینه شده است، گفت: این مبلغ برای دکوراسیون، کمدها و قفسه ها هزینه شده است و  تا کنون ریالی به اسناد، تجهیزات و مدارک موجود در موزه هزینه ای پرداخت نشده است.

صادقی با اشاره به توسعه دانشگاه در حوزه های مختلف، ادامه داد: افتتاح موزه تاریخ علوم، مرکز تخصصی پزشکی- ورزشی دانشگاه، افتتاح آکادمی زبان دانشگاه، راه اندازی اتاق فکر استان و راه اندازی دفتر توسعه فرهنگ آذربایجان از برنامه های اجرا شده دانشگاه است.

رونمایی از تمبر دانشگاه محقق اردبیلی و موزه تاریخ علوم اردبیل و تجلیل از سازمان ها و دستگاه های اجرایی مشارکت کننده در ایجاد موزه تاریخ علوم اردبیل از جمله برنامه های آیین افتتاحیه موزه تاریخ علوم در دانشگاه محقق اردبیلی بود.

انتهای پیام/