کد خبر: 1924 ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸

در جشن ازدواج دانشجویی دانشگاه محقق

113 زوج دانشجو به خانه بخت رفتند

113 زوج دانشگاه محقق اردبیلی با حضور مزدوجین، خانواده ها و مسئولان دانشگاه با برگزاری جشن ازدواج دانشجویی در سالن شهید خودسیانی دانشگاه محقق اردبیلی به خانه بخت رفتند.

113 زوج دانشجو به خانه بخت رفتند

به گزارش ابصارنیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی، عصر سه شنبه با برگزاری جشن ازدواج دانشجویی در دانشگاه محقق اردبیلی 113 زوج دانشجو به خانه بخت رفتند.

گودرز صادقی رئیس دانشگاه با اشاره به خطرات پیری جمعیت در کشور و استان اردبیل تصریح کرد: جمعیت کشورها به سمت پیری می رود و این به یکی از مشکلات کشورها تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه رشد جمعیت استان اردبیل در پنج سال گذشته 33 صدم درصد بوده است، تصریح کرد: این وضعیت تنها بخاطر فرزندآوری پایین نیست بلکه مهاجرت هم در رشد پایین جمعیت موثر است.

 به گفته رئیس دانشگاه محقق اردبیلی، مردم اردبیل بیشتر به استان البرز مهاجرت می کنند که 18 برابر استان اردبیل رشد جمعیت دارد.

صادقی با بیان اینکه با پدیده تک فرزندی روبرو هستیم، ادامه داد: تک فرزندی کار مناسبی نیست و موجب تنهایی و افسردگی فرزندان می شود، بنابراین با در نظر گرفتن همه موارد باید زندگی نرمالی را برای خود و خانواده فراهم نماییم.

این مسئول با بیان اینکه باید در کنار ازدواج به فکر اشتغال و پایداری زندگی مشترک هم بود، افزود: فقر به تنهایی عامل جدایی زوجین نیست بلکه جوانان در برخی موارد هم کفو هم نیستند.

صادقی هم کفو بودن را به معنی دو نفر از نظر روحیات مطابق هم بودن دانست و افزود: نباید این هم کفو بودن تنها در مسائل مالی محدود شود.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: دو نفر با ازدواج به هم وصل می شوند به همین دلیل هر چقدر اشتراکات دو نفر بیشتر باشد زندگی مشترک آنها به همان اندازه ماندگار و از قوام لازم برخوردار خواهد بود.

وی افزود: بنای خانواده در اسلام مهمترین بنا است و در دین مبین اسلام، ازدواج وسیله نیست بلکه از فلسفه خلقت است.

در این مراسم حجت الاسلام سیف الله مدبر مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: مبارکترین زندگی آسانترین زندگی هاست، بنابراین زوجین باید تلاش کنند که زندگی بی تکلفی داشته باشند.

وی با بیان اینکه زوجین باید ساده زیست باشند، ادامه داد: ساده زیستی در دوام زندگی تاثیر عمیقی دارد.

مدبر با بیان اینکه در قرآن و بهشت اصلا نکاح وجود ندارد، اظهار کرد: ازدواج معنی غیر از نکاح دارد و در ازدواج همدلی، مهر و محبت وجود دارد اما در نکاح چنین نیست.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: زوجین باید تلاش کنند که همدیگر را درک کنند و اگر درکی بین آنها به وجود نیاید، آنها ازدواج نکردند بلکه نکاح کردند.

مدبر با مخاطب قرار دادن والدین مزدجین ادامه داد: والدین بعد از ازدواج پسرانشان باید نوع رفتارشان را با آنها تغییر دهند و در مقابل عروسشان به پسرشان دستور ندهند و با او رفتار بچگانه ای نداشته باشند چرا که او دیگر به تکیه گاه زنی تبدیل شده است.

اجرای نمایش طنز،  برگزاری مسابقه بین مزدوجین، اجرای موسیقی محلی و عکاسی از آنها در سفره عقد تزیین شده در محل برگزاری جشن از دیگر برنامه های جشن ازدواج دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی بود.

AWT IMAGE

***************************

AWT IMAGE

***************************

AWT IMAGE

***************************

AWT IMAGE