پربازدیدترین ها

کد خبر: 1914 ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴

قائم مقام رئیس دانشگاه محقق اردبیلی

بهترین راهبرد مقابله با چالش ها، راهبرد برگرفته از دین است

قائم مقام رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در نشست "توسعه آموزش عالی و گفتمان امنیت"،بهترین راهبرد مقابله با چالش ها را راهبرد برگرفته از دین عنوان کرد و گفت: نتیجه فعالیت های یک دانشگاه باید به تعالی دینی ختم شود.

بهترین راهبرد مقابله با چالش ها، راهبرد برگرفته از دین است

به گزارش ابصارنیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی،محمد نریمانی قائم مقام رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در نشست "توسعه آموزش عالی و گفتمان امنیت" که صبح امروز 24 بهمن در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد گفت: بهترین راهبرد مقابله با چالش ها، راهبرد برگرفته از دین  است.

وی خاطرنشان کرد: نتیجه فعالیت های یک دانشگاه  در تمامی ابعاد باید به تعالی دین ختم شود.

قائم مقام رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در ادامه سخنان خود از معرفی شش نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه محقق برای داوری مقالات به دبیرخانه همایش "توسعه آموزش عالی و گفتمان امنیت" خبرداد و گفت: این همایش اردیبهش سال آینده در تهران برگزار خواهد شد.

نریمانی با بیان اینکه حراست از بعد ایجاد امید و خدمات رسانی در دانشگاه نقش برجسته ای دارد، اظهارامیدواری کرد: برگزاری چنین نشست ها و همایش هایی در تامین امنیت تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه احساس مسئولیت در قبال حوادثی که در محیط دانشگاهی رخ می دهد بسیار مهم است، گفت: دانشگاه باید امنیت روانی و فکری برای دانشجویان ایجاد کند تا به خروجی مطلوبی دست یابد.

مرتضی ابراهیمی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه نیز امنیت را نقطه کانونی و سرمایه غیرقابل گذشت برای هر جامعه و کشوری دانست و افزود: امروز امنیت از شکل سنتی خارج شده و جنبه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی به خود گرفته است.

وی افزود: بدون امنیت آموزش ممکن نیست و بدون آموزش امنیت نهادینه نمی شود، تصریح کرد: امروز امنیت دچار تحول اساسی شده و منشا این تحول به علوم انسانی برمی گردد.

ابراهیمی با بیان اینکه امنیت سرآمد توسعه و پیشرفت را برای جامعه ایجاد می کند، خاطرنشان کرد: امروزه امنیت بواسطه علوم وارد بخش های مختلف زندگی شده است و ما نمی توانیم بدون امنیت امیدی به آینده داشته باشیم.

علیرضا دستور مدیر حراست دانشگاه نیز با اشاره به چرایی برگزاری این همایش، گفت: این همایش با توجه به دغدغه های مقام معظم رهبری در باب توسعه علم و رکود علمی در توسعه آموزش عالی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی جزو دانشگاه هایی است که از لحاظ تولیدات علمی و پژوهشی در سطح بالایی قرار دارد، اظهارامیدواری کرد: در این همایش به نحوی عمل کنیم تا رتبه خوبی داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین احمد شجاعی مدیرگروه معارف اسلامی دانشگاه نیز با بیان اینکه رهبری، انسجام و وحدت مردم و ایمان و باور و اعتقاد مردم نسبت به دین و اسلام و رهبری سه عاملی هستند که در بروز انقلاب اسلامی ایران نقش کلیدی داشتند، گفت: اگر ما بتوانیم این سه عامل را حفظ کنیم، رمز ماندگاری انقلاب اسلامی خواهد بود.

وی توجه به ابعاد امنیت را بسیار مهم دانست و افزود: یکی از مهمترین شاخه های امنیت، امنیت روانی است.

شجاعی با اشاره به نقش دانشگاه در ایجاد امنیت، تصریح کرد: دانشگاه می تواند با ایجاد فضای آرام برای اساتید، کارکنان و دانشجویان یک فضای امن روانی ایجاد کند.

عضو هیات علمی دانشگاه با بیان اینکه اگر اساتید، کارکنان و دانشجویان احساس کنند که به حق و حقوق خود می رسند، زمینه رشد و تعالی در دانشگاه فراهم می شود، خاطرنشان کرد: ایجاد امید و نشاط در دانشجویان توسط اساتید حائز اهمیت ویژه است.

وی یکی از مهمترین سرمایه های اجتماعی همه جوامع بشری را امنیت دانست و تاکید کرد: وجود مرکز مشاوره در هر دانشگاهی یک امر ضروری است.

در ادامه هر یک از اعضای حاضر در جلسه پیرامون موضوعات همایش به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/