کد خبر: 1794 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴

در دانشگاه محقق اردبیلی

کارشناسان روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل با "مدیریت رسانه" آشنا شدند

کارگاه آموزشی «روانشناسی رسانه» ویژه مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل با همکاری روابط عمومی استانداری اردبیل و اداره روابط عمومی دانشگاه، در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

کارشناسان روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل با "مدیریت رسانه" آشنا شدند

به گزارش ابصارنیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی، عصر امروز کارگاه آموزشی"مدیریت رسانه"با حضور مدیران و کارشناسان روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

محمد نریمانی قائم مقام رئیس و معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی در کارگاه "مدیریت رسانه"  گفت: ارتباط عبارتست از فن انتقال اطلاعات و افکار و رفتارهای انسانی از یک شخص به شخص دیگر است.

وی با بیان اینکه اطلاعات از طریق ارتباط انتقال می‌یابد، افزود: در برقراری ارتباط پیوسته هدفی وجود دارد که در پرتو ارتباطات، فرد به مهارت‌های تازه و طرز فکر و رفتارهای جدید دست می‌یابد.

نریمانی با تاکید بر فرآیند ارتباط، تصریح کرد: فرستنده یا منبع، پیام یا نیاز، رمزگذاری، رسانه با مجرای ارتباطی، انتقال پیام، گیرنده یا پاسخ دهنده، رمزگشایی، درک پیام، واکنش گیرنده پیام و ارزیابی تاثیر ارتباط با بازخورد از جمله فرآیندهای ارتباطی هستند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه خطاهای گوینده و شنونده منابع سوتفاهم هستند، خاطرنشان کرد: ارائه پسخوراند بصورت انعکاس گفتار و احساسات، ایجاد جو دوستانه و غیرتهدیدکننده و استفاده از مهارت‌های گوش دادن فعال از راهکارهای کاهش سوتفاهم است.

این پژوهشگر برجسته کشوری ارتباط اثربخش را دارای دو بعد اساسی عمل‌گرایی و خشنودی عنوان کرد و گفت: گشودگی، حمایت‌گری، مثبت‌گرایی و همدلی از ویژگی‌های ارتباط اثربخش هستند.

وی تاکید کرد: ارتباط کلامی مولفه اصلی ارتباط محسوب می‌شود، که نمود اصلی آن در هنر حرف زدن می‌باشد.

نریمانی با بیان اینکه فن گزارش‌نویسی یکی از مهارت‌هایی است که مدیران روابط‌عمومی باید بر آن واقف باشند، افزود: دقیق‌خوانی تکنیک خلاصه کردن است و یادگیری فنون مطالعه بسیار ضروری است.

عضو هیات‌علمی دانشگاه محقق اردبیلی ارتباط اجتماعی را نوع دوم ارتباط دانست و تصریح کرد: یکی از فنون ارتباط اجتماعی، حفظ حمایت اجتماعی است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی سرمایه اجتماعی را دارای اهمیت ویژه دانست و خاطرنشان کرد: باید فنون نفوذ اجتماعی را با نیت بدست آوردن سرمایه اجتماعی یاد بگیریم.

انتهای پیام/