کد خبر: 1760 ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶

مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل

شهدای دانشجو، سنگرهای کلیدی جهان را فتح کردند

ارزش « شهدای دانشجو » به اين است که شهدای دانشجو آنچه را که با بصيرت تشخيص دادند، «وظيفه» دانستند و در عمل به آن نیز کوتاهي نکردند و با عمل به رسالت خود کلیدی ترین سنگرهای جهان را فتح کردند.

شهدای دانشجو، سنگرهای کلیدی جهان را فتح کردند

 به گزارش ابصارنیوز، 16 دی ماه سالروز شهادت دانشجویان شهید به فرماندهی شهید سید محمد حسین علم الهدی در حماسه  آزاد سازی هویزه است.به همین منظور جهت آشنایی با آرمان های شهدای دانشجو و تداوم این آرمان ها با معین الدین اسدی مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل به گفتگو نشستیم.

 

ابصارنیوز:16 آذر یادآور چه روزی است؟

اسدی:  16 دی ماه سال 1359 در تاریخ دفاع مقدس ملت ایران، یادآور حماسه آفرینی دانشجویان پیرو خط امام (ره) به فرماندهی شهید سیدمحمدحسین علم الهدی در دفاع از سرزمین اسلامی عزیزمان است؛ شهدایی که مظلومانه در محاصره دشمن بعثی، با نثار جان خود و با خلق حماسه هویزه، درس بزرگ و به یادماندنی برای جوانان به ویژه دانشجویان این مرز و بوم به ارمغان گذاشتند.

 

ابصارنیوز: ارزش نام گذاری چنین روزی در چیست؟

اسدی: ارزش « شهدای دانشجو » به اين است که آنچه را که با بصيرت تشخيص داده اند، «وظيفه» دانستند و در عمل به آن نیز کوتاهي نکردند، سنگر علم براي آنها همانقدر سنگر جهاد بود که سوسنگرد را دانشگاه خود قرار دادند و حماسه آزادی را خلق کردند.

وی افزود: حدیث دانشجویان شهید، حکایت عاشقانی است که ندای تاریخی «هَل مِن ناصِر یَنْصُرُنی» آموزگار مکتب جهاد و شهادت را لبیک گفتند و جام هستی را به تیرگی شرک، تباهی کفر نیالودند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل ادامه داد: ما امروز وارثان دانشجویان شهیدی هستیم که در باتلاق های شلمچه، قله های کردستان، جزایر مجنون، دشت های فکه و میعادگاه هویزه و طلاییه، چون شمع، سوختند تا اندیشه ناب انقلاب اسلامی استمرار یابد و سنگرهای کلیدی جهان را فتح کند.

 

ابصارنیوز: در آموزه های اسلام شهادت چگونه مکتبی است؟

اسدی: در آموزه‌های دین اسلام، شهادت و گزینش مرگ سرخ، بر آگاهی از مبانی آزادی و اختیار در مبارزه بر ضد انحراف فکری متکی است که رزمنده آن را با منطق، شعور و بیداری انتخاب می‌کند. شهادت، مکتب سازنده‌ای است که شگرف‌ترین اثر و خلل‏‌ناپذیر‌ترین واکنش نسل‌های تاریخ را با خود همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره)، عارفی وارسته بود افزود: یاران وی نیز که در محضر عالمی چون او شاگردی کرده بودند، درس عشق، جهاد و شهادت را از ایشان آموختند و با توکل به خدای بزرگ، شهادت را بر زندگی در دنیا ترجیح دادند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل پیام مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی)در خصوص شهدای دانشجو را متذکر شد و گفت: حضرت آیت‏‌الله العظمی خامنه‌ای(مدظله العالی) در پیامی به کنگره شهدای دانشجو، از دانشجويان شهيد هويزه با عنوان سرآمدان ایمان و ایثار آگاهانه، یاد کرده و تأکید فرمود: «امروز که دشمنان کمین‏‌گرفته نظام اسلامی درصدد از رونق انداختن جهاد و شهادت هستند، دانشجویان عزیز و همه جوانان باید این عامل قدرت ملی و شاخص ایمان خالصانه را از دست ندهند و آن را بزرگ بشمارند.»

ابصارنیوز: وظیفه امروز دانشجویان بسیجی بعنوان ادامه دهندگان شهدای دانشجو چیست؟

اسدی: جنبش اصیل دانشجویی در زمان دفاع مقدس یا حتی پیش از آن، در دورانی که سراسر ایران اسلامی زیر یوغ استثمار بود، پا گرفت. این جنبش در زمان جنگ، با پیروی از دانشجویانی چون علم الهدی یا استادان بزرگی چون چمران، نقش بزرگی در دفاع از این آب و خاک برعهده گرفت. آنها دانشجویانی بودند که به اصلاح وضعیت عمومی جامعه ایمان داشتند و جان خود را بر سر آرمان های خود گذاشتند. اگر حسین علم الهدی و یارانش، جان خود را برای دفاع از میهن و اسلام فدا کردند، امروز جنبش اصیل دانشجویی می تواند با تکیه بر دانش، مهارت و ایثار خود، در عرصه های سازندگی، فرهنگی و علمی، دوباره گام های عاشقانه بزرگ تری بردارد.

 

ابصارنیوز: در پایان اگر نکته ناگفته ای مانده ای است بیان فرمایید؟

اسدی: با گرامیداشت مجدد یاد و خاطره همه شهیدان میهن اسلامی به ویژه شهید سیدمحمدحسین علم الهدی و دانشجویان هم رزمش در هویزه، امیدوارم تمام دانشجویان با درک شرایط موجود، به رسالت خود که همان دفاع از اندیشه و خرد و جهاد در مسیر علم مولد و اقتصاد مقاومتی است، عمل کرده و پشتیبان ولایت فقیه باشند چراکه انقلاب اسلامی و ایران هرچه دارد  و به هرجایی که تاکنون رسیده است تنها در سایه پیروی از ولایت فقیه بوده است.

انتهای پیام/