کد خبر: 1664 ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹

در بیانیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اعلام شد:

دیپلماسی فرامنطقه ای، تنها راه برخورد با رفتار پادگانی دولت آذربایجان است

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق با صدور بیانیه ای از وزیر خارجه کشور خواست تا با تدابیر دیپلماسی فعال منطقه ای و فرامنطقه ای، حکومت آذربایجان را متوجه اشتباهات پی در پی خود کند تا دولتمردان این کشور بعد از این در پازل دشمن بازی نکنند.

دیپلماسی فرامنطقه ای، تنها راه برخورد با رفتار پادگانی دولت آذربایجان است

 به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در رابطه با حوادث تاسف برانگیز آذربایجان بخصوص اهانت به ائمه اطهار و اهل بیت علیهم السلام و کشتار شیعیان منطقه نارداران باکو با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن این جنایت وحشتناک به سردمداران حکومت آذربایجان هشدار داد با دوری از اتاق فکر شیاطین استکبار؛ وهابیت و صهیونیست از انجام جنایات ضد بشری در حق مردم کشورش دست بردارد تا گرفتار آماج خشم جوانان انقلابی کشورش قرار نگیرد.

در این بیانیه با اشاره به حوادث اخیر رخ داده در جمهوری آذربایجان آمده است: این بار دست شیاطین آمریکایی و صهیونیستی از آستین نیروهای انتظامی جمهوری آذربایجان بیرون آمده و مسلمانان و شیعیان را تحت فشار قرار می دهد.

همزمان با بزرگداشت مراسم عزاداری سیدالشهدا، مردم شریف و مسلمان جمهوری آذربایجان بویژه نارداران با توجه به آرمان های مقدس اسلامی و شیعی خود در حال عزاداری بودند که نیروهای امنیتی انتظامی دولت جمهوری آذربایجان با هجوم به چندین منطقه خصوصا نارداران، جوانان و ریش سفیدان شیعه این شهر را  به شهادت رساندند و تعدادی از مؤمنین را نیز مجروح و ده ها نفر از دینداران و مؤمنین را دستگیر و به زندان منتقل کردند.

 این بیانیه می افزاید، رژیم قصی القلب جمهوری آذربایجان به این کار اکتفا نکرده در ادامه با قطع نمودن آب ، برق ، گاز و تلفن مردم کشورش را بیش از پیش در تنگنا قرار داده است.

در ادامه، این بیانیه با بیان اینکه چطور می شود  دولت آذربایجان عزاداری این ملت شریف را با چوب و چماق زیر چرخ های خود ببرد و از پذیرش حق  مسلم (دینداری و عبادت) برای شیعیان خودداری کند آمده است: در این کشور نوکران آمریکا و اسرائیل همچون بهایی ها، وهابی ها ، تکفیری ها  و همجنسبازان (ماجرای یورو ویژن) آزاد هستند و مراکز قمار و شراب حتی در ایام محرم نیز آزاد بوده است.

این بیانیه می افزاید: با وجود همه این فشارها مردم مسلمان جمهوری آذربایجان با حضور پرشکوه خود در تاسوعا و عاشورای امسال نشان دادند که پیرو و محب اهل بیت علیه السلام هستند و در این راه بدون هیچ واهمه ای ایستاده اند و خواهند ایستاد.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در بیانیه خود اعلام داشته است: اگر دولت آذربایجان از این روند ظالمانه و پادگانی دست برندارد سیلی محکمی از جوانان انقلابی خود خواهد خورد.

در این بیانیه جامعه اسلامی دانشجویان بعنوان وجدان بیدار جامعه، اقدامات جنایتکارانه و ضد انسانی نیروهای امنیتی و انتظامی جمهوری آذربایجان را در روزهای خونین گذشته این کشور در منطقه نارداران باکو را به شدت محکوم کرده و خواهان برخورد جدی با عاملان این جنایت شد و به جمهوری آذربایجان هشدار داد از همفکری و دوستی با رژیم وحشی و منفور صهیونیسم که به تعبیر امام غده سرطانی منطقه است، دست برداشته و به آرمان های اصیل خود برگردد.

در پایان، این بیانیه از وزیر خارجه کشور مان نیز خواست تا با دیپلماسی فعال منطقه ای و فرامنطقه ای، ابعاد جنایات نارداران را پیگیری کند تا  شاید مرهمی برای کاهش الام و دردهای مسلمانان شود و حکومت آذربایجان نیز متوجه اشتباهات پی در پی خود شده و از بازی در پازل دشمن خودداری کند.

انتهای پیام/