کد خبر: 1652 ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶

با حضور مدیر مسئول روزنامه جوان

"روز دانشجو"در دانشگاه آزاد اردبیل گرامی داشته شد

همایش بزرگ گرامی داشت 16 آذر با هدف تبیین آرمان های دانشجویی با حضور پرشور دانشجویان و با سخنرانی مدیر مسئول روزنامه جوان در دانشگاه آزاد اردبیل برگزار شد.

"روز دانشجو"در دانشگاه آزاد اردبیل گرامی داشته شد

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، عصر امروز همایش بزرگداشت 16 آذر در راستای تکریم شهدای دانشجو در 62 سال پیش به همت بسیج دانشجویی دانشگاه ازاد اسلامی اردبیل در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد.

علی شامل رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در ابتدای این همایش ضمن عرض تبریک این روز بزرگ به تمام دانشجویان گفت:دهه پیش دهه کیفی سازی دانشگاه است هرچند این امر زمان بر است ولی وقتی به بار نشست شاهد تحولات چشمگیر در همه ابعاد دانشگاه خواهیم بود.

اجرای برنامه های کیفی سازی،دانشگاه آزاد را متحول می کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل با اشاره به سفر میرزاده رئیس دانشگاه ازاد اسلامی کشور در اوایل سالتحصیلی به مرکز اردبیل گفت: کارهای طلایی انجام شده در دوران کوتاه میرزاده در دانشگاه آزاد اسلامی این دانشگاه را به دانشگاهی پویا و با صرفه اقتصادی تبدیل کرده است.

روز دانشجو یک روز سیاسی است

عبدالله گنجی مدیر مسئول روزنامه جوان بعنوان سخنران ویژه این برنامه به بیان تعریف دانشجو و دانشجویی پرداخت و گفت: روز دانشجو  از آن جهت که باید خود دانشجو دیده شود، یک روز سیاسی است.

مدیر مسئول روزنامه جوان به تشریح شاخصه های جنبش دانشجویی پرداخت و گفت: آرمانخواهی و عدالت طلبی جزو اساسی ترین وظایف تشکل های دانشجویی است.

گنجی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان خاطره ای از دوران دانشجویی خود پرداخت و از دانشجویان خواست تا با مطالعه و کسب بصیرت به مطالبه گری در تمام ابعاد زندگی خود بپردازند.

در پایان این مراسم علاوه بر تجلیل از ممتازین تحصیلی دانشگاه از فعالین برتر علمی،فرهنگی و ورزشی دانشگاه در طول سال گذشته نیز قدردانی شد.

در ابتدای این برنامه علی شامل رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل  پیام میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور را قرائت کرد.

در قسمتی از این پیام آمده است:١٦ آذر سال ١٣٣٢ یکی از نقاط عطف در تاریخ آزادیخواهی و ضد استبدادی و ضد استعماری ملت ایران است. در آن سال برای اولین بار گارد شاهنشاهی وارد دانشگاه تهران شد و سه جوان دانشجو قربانی نیکسون معاون وقت ریاست جمهوری آمریکا شدند؛اما خون همین عزیزان باعث عدم ثبات رژیم شاهنشاهی شد و با رهبری امام راحل و تشدید مبارزات ملت ایران ٢٥ سال بعد با پیروزی انقلاب اسلامی استبداد فرو ریخت.

در ادامه این پیام میرزاده روز دانشجو  را یادآور روحیه ضد استبدادی و ضد استعماری جامعه دانشجویی ایران دانسته  و اعلام کرد: جامعه دانشگاه آزاد اسلامی با داشتن 4.6 میلیون دانشجو دارای توان بالقوه ای  بوده و از شور و نشاط ضد استبدادی و ضد استعماری برخوردار است.
در پایان این پیام آمده است: دانشجویان علاوه بر اینکه نیروی پیشران توسعه علمی ایران هستند مثل بنیانی مرصوص و سدی آهنین مدافع کشور از آفات داخلی و خارجی و امید آینده کشور و ذخیره و گنجینه ارزشمند فردای ایران هستند.

انتهای پیام/