کد خبر: 1637 ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵

در دانشگاه محقق اردبیلی

کنگره شهدای دانشجوی استان و مدافعان حرم برگزار شد

کنگره شهدای دانشجوی استان اردبیل و مدافعین حرم با حضور خانواده شهید مدافع حرم" عباس عبدالهی" در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

کنگره شهدای دانشجوی استان و مدافعان حرم برگزار شد

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، پیش از ظهر امروز برای دومین سال پیاپی کنگره شهدای دانشجوی استان اردبیل به همراه شهدای مدافع حرم با حضور خانواده های شهدای دانشجو و خانواده شهید عباس عبداللهی از شهدای مدافعان حرم، روسای دانشگاههای اردبیل،فرماندار اردبیل،مدیر کل صدا و سیما و جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاههای اردبیل با سخنرانی آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و مجید خدابخش استاندار اردبیل در سالن شهید خودسیانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه دانشگاهیان است

گودرز صادقی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در مراسم کنگره شهدای دانشجوی استان اردبیل و مدافعان حرم اظهار داشت: دومین کنگره شهدای والامقام دانشجوی استان و مدافعان حرم فرصتی بسیار بزرگ برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام است و ما باید با جان و دل در ادامه راه شهدا کوشش کنیم.

رئیس دانشگاه محقق اردبیل تصریح کرد: شهدای دانشجو با ایثار و فداکاری از مرز و بوم کشورمان در 8 سال دفاع مقدس دفاع کردند و ما باید با جان و دل در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه کوشا باشیم و این فرهنگ ناب را به نسل امروزی به ویژه دانشجویان انتقال دهیم.

حفظ استقلال و آزادی کشور از رسالت های دانشجویان است

مجید خدابخش استاندار اردبیل نیز در این مراسم با یادآوری وقایع 16 آذر1332 در دانشگاه تهران گفت: شهدایی چون قندچی،شریعت رضوی و بزرگ نیا در برابر زیاده خواهی های استکبار آگاهانه ایستادند و در این راه جان خود را در راه آزادی وطن دادند.

استاندار اردبیل گفت: دانشجویان باید با عزت و آگاهی رسالت سنگین خود را انجام دهند تا بتوانند نقش خود را  در راستای استقلال و آزادی کشور به درستی ایفا کنند.

گماشتن افراد ناشایست در مراکز حساس تصمیم گیری، خیانت به شهداست

آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نیز در کنگره شهدای دانشجوی استان و مدافعان حرم با بیان اینکه اقتدار فرهنگی یکی از نیازهای اساسی در جامعه و در مراکز علمی و آموزشی است، گفت: در این راستا دانشجویان و نیروهای نخبه جامعه باید هوشیاری لازم را داشته  تا با گسترش برنامه‌های فرهنگی منسجم دستاوردهای شهدای گرانقدر را به جامعه معرفی کنند تا بدینوسیله بتوانند نقشه‌های شوم دشمنان را منهدم کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل یکی از بزرگ‌ترین خدمت‌ها به مقام شهدا را قرار دادن افراد نخبه و کاردان در مراکز حساس تصمیم‌گیری و سیستم‌های مدیریتی در کشور دانست و گفت: در صورت قرار دادن افراد ناشایست در مراکز حساس کشور به شهدا و اهداف والا مقام آنان خیانت خواهد شد.

رونمایی از نماهنگ مدافعان حرم، محفل شعر شهدایی، دکلمه فرزند شهید مدافع حرم عباس عبداللهی و تجلیل از 6 نفر از جانبازان 8 سال دفاع مقدس و خانواده های معظم شهدای دانشجو و خانواده شهید مدافع حرم"عباس عبداللهی" از جمله برنامه های اجرا شده در این همایش معنوی بود.

انتهای پیام/