کد خبر: 1616 ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰

برنامه های عزاداری اربعین حسینی در اردبیل اعلام شد

استان حسینی اردبیل خود را برای برپایی مراسم باشکوه اربعین حسینی آماده می کند، از صبح فردا عزاداران به صورت دسته جمعی در اماکن مقدس و امام زاده های شاخص استان مراسم اربعین را برگزار خواهند کرد.

برنامه های عزاداری اربعین حسینی در اردبیل اعلام شد

به گزارش ابصارنیوز به نقل از سبلانه، در مرکز استان اردبیل مراسم عزاداری اربعین حسینی از سوی هیئت رزمندگان استان اردبیل از ساعت 8 صبح در مسجد اعظم شروع خواهد شدو بعد از صرف صبحانه زیارت اربعین در ساعت 9 صبح خوانده می شود.

ساعت 11 صبح دسته عزاداری هیئت رزمندگان سپاه استان اردبیل از مصلی به سمت میدان عالی قاپو، سقاخانه مسجد سلیمان شاه،چهاراه و سرچشمه به عزاداری و سینه زنی خواهند پرداخت.

  عزاداران جامانده از اجتماع عظیم مسلمین جهان در کربلا ، با حضور در مراسم عزاداری به جمع حاضرین در نهضت بیداری اسلامی خواهند پیوست.

خبرها از گوشه و کنار استان حاکی است که همانند سالیان گذشته مراسم  تعزیه خوانی اربعین در جای جای استان اردبیل برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام احمد علی نسب، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان  اردبیل هم تاکید کرده امسال تمهیدات لازم برای برگزاری باشکوه مراسم عزای حسینی در روز اربعین در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص استان به عنوان ذریه اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) اندیشیده شده است و مراسم عزاداری اربعین حسینی همزمان با شب و روز اربعین ، در امامزادگان شاخص برگزار خواهد شد.

علی نسب با اشاره به اهمیت قرائت زیارت اربعین در این روز گفته است: بدین منظور متن زیارت اربعین توسط سازمان اوقاف به چاپ رسیده است که در بقاع متبرکه و امامزادگان استان میان عزاداران توزیع خواهد شد.

 به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان اردبیل سخنرانی علما ، خطبا و سخنرانان شاخص ، مدیحه سرایی مداحان ، قرائت زیارت اربعین و ... از جمله برنامه های پیش بینی شده در این مراسم اربعین است .

 مدیرکل اوقاف استان اردبیل اعلام کرده است که سازمان اوقاف موکب‌هایی را برای خدمت‌رسانی در سه مرز مهران، چزابه و شلمچه برپا کرد و استان‌های ایلام و خوزستان به عنوان مجری این خدمت‌رسانی و باقی استان‌ها به عنوان پشتیبان فعال شده اند که به همین منظور اوقاف استان روز گذشته بیش از 10 تن محموله شامل مواد غذایی به استان ایلام ارسال کرد.

 انتهای پیام/