کد خبر: 1473 ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸

تفاهم نامه همکاری ميان دانشگاه محقق اردبيلی و دانشگاه صنعت و معدن فرايبرگ آلمان منعقد شد

با حضور معاون و عضو هيات علمی گروه هيدروژئولوژی دانشگاه صنعت و معدن فرايبرگ آلمان و سرپرست دانشگاه محقق اردبيلی، دو دانشگاه تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

تفاهم نامه همکاری ميان دانشگاه محقق اردبيلی و دانشگاه صنعت و معدن فرايبرگ آلمان منعقد شد

به گزارش ابصار نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی گودرز صادقی سرپرست دانشگاه محقق اردبيلی ضمن امضای تفاهم نامه اظهار داشت: اين تفاهم نامه بتواند منشاء تحولات کيفی محسوسی در استفاده از پتانسيل­های موجود در منطقه شود.

رضا عبدی رئيس گروه همکاری های علمی و بين­ المللی دانشگاه محقق اردبيلی نيز اولين گام برای عملی کردن تفاهم­نامه منعقد شده با دانشگاه صنعت و معدن فرايبرگ در طول سال آينده را دعوت از مشاوران برجسته دانشگاه مذکور برای کمک در شناخت دقيق تر آب ­های دامنه سبلان و پروژه زمين­ گرمايی مشگين ­شهر از طريق تعريف پروژه های پژوهشی مشترک دانست.

مرکل معاون دانشگاه صنعت و معدن فرايبرگ آلمان نيز به اهميت عملياتی کردن مفاد تفاهم نامه اشاره و آن را به عنوان نقطه شروع مفيدی در روابط دو دانشگاه اعلام کرد.

  گفتنی است با توجه به اهميت آب­های گرم و معدنی، آب و محيط زيست و همچنين پتانسيل ايجاد جاذبه گردشگری برتر در استان اردبيل، محوريت تفاهم نامه فوق انجام پژوهش ­های مشترک و اجرای مشترک پايان نامه های دانشجويی در حوزه آب و اقتصاد خواهد بود.