کد خبر: 1078 ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴

مسئول علمی بسیج دانشجویی:

نشریات دانشجویی باید به تجربه نگاری اهمیت بدهند.

مسئول علمی بسیج دانشجویی گفت:یکی از مهمترین سرمایه های یک مجموعه همان دانش و تجربه ای است که افراد با خلق و فرایندی جدید برای پیش برد اهداف سازمان و ارتقای دانش مدیریتی بدست می آورند.

نشریات دانشجویی باید به تجربه نگاری اهمیت بدهند.

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز،رضا ندایی مسئول علمی بسیج دانشجویی اردیبل در جمع دانشجویان بسیجی با اشاره با حدیثی از پیامبر اکرم در مورد اهمیت انتقال تجربه در زندگی گفت: پیامبر گرامی اسلام می فرماید؛ هرگاه مومنی از جهان درگذرد و تنها یک برگ کاغذ از خود میراث بگذارد که بر آن دانشی نوشته باشد همان برگ، پرده ای میان او و آتش دوزخ خواهد بود.

مسئول علمی بسیج دانشجویی یکی از مهمترین سرمایه های یک مجموعه را همان دانش و تجربه ای دانست که افراد با خلق و فرایندی جدید برای پیش برد اهداف سازمان و ارتقای دانش مدیریتی بدست می آورند.

ندایی نگارش دانش تجربه و انتقال آن به نسل دیگر مجموعه را موجب تقویت و بهبود مدیریت آن مجموعه ارزیابی کرد و افزود: نگارش تجربه موجب می شود که انسان به عقل و هوش و حتی بر تجربیات زندگی خود بیافزاید.

وی یکی از اهداف تجربه نگاری را درس آموزی و الگو برداری از فهم تجارب دیگران و بکارگیری در مسیر زندگی اجتماعی دانست و افزود: این کار بر دانایی و توانایی انسان در طول زندگی تاثیر گذار است.

مسئول علمی بسیج دانشجویی ادامه داد: بکار گیری تجربه در زندگی شخصی و حتی اداری هم بر عملکرد سازمان و هم بر عملکرد زندگی اجتماعی تأثیر مستقیم گذاشته وموجب کیفیت و ارتقاء فرد می شود.

 ندایی به ابعاد تجربه اشاره کرد و گفت:یک تجربه خوب و استاندارد می تواند راهکار خوبی برای مهارت زندگی وکارایی فرد داشته باشد تا فرد بهتر و راحت تر بتواند بر اساس آن تصمیم گیری نماید. تجربه زمانی  مفید و موثر واقع می شود که نتایج حاصل از ان آموزنده باشد و قابلیت به کارگیری و استفاده بهینه برای علاقمندان و جویندگان علم و دانش و تجربه باشد.

وی تصریح کرد: در نگارش تجربه باید توجه داشت که نتایج حاصل از آن دارای راهکار،تدبیر و فرایندی موثر برای یادگیری و مورد استفاده دیگران باشد.

مسئول علمی بسیج دانشجویی از نشریات دانشجویی بعنوان فرصت برای انتقال تجربیات موفق در طول تحصیل و مراحل زندگی دانشجویی نام برد و از دانشجویان خواست در نشریان دانشجویی قسمتی را برای انتقال تجربیات دانشجویی به سایرین در نظر بگیرند.

انتهای پیام