پربازدیدترین ها

کد خبر: 1021 ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳

نامه سرگشاده بسیج دانشجویی به روسای دانشگاههای استان

چرخاندن قلم روی کاغذ ایرانی ، زمینه اشتغال جوانان را فراهم می کند

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی با ارسال نامه ای از روسای دانشگاههای استان خواست تا با حمایت از مصرف تولیدات داخلی علاوه بر اشتغالزایی در پیشبرد اقتصاد مقاومتی نیز مؤثر واقع شوند.

چرخاندن قلم روی کاغذ ایرانی ، زمینه اشتغال جوانان را فراهم می کند

به گزارش خبرنگار ابصار نیوز، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی اردبیل در آستانه فرا رسیدن عید سعید فطر با ارسال نامه ای سرگشاده ضمن تبریک این عید فرخنده،از دانشگاهها بعنوان مؤثرترین بخش جامعه نام برد و از رؤسای دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی استان خواست حمایت از مصرف تولیدات داخلی را در امور روزمره دانشگاه جهت فرهنگ سازی بخشی از اقتصاد مقاومتی در دستور کار خود قرار دهند.

در این نامه سرگشاده با اشاره به تأکید های مکرر مقام معظم رهبری در خصوص اهداف اقتصاد مقاومتی آمده است: در سایه کم توجهی و غفلت مسئولین و ارگان های دولتی به عنوان بزرگ ترین  مصرف کننده کاغذ ، روز به روز وضعیت تولید کاغذ داخلی نگران کننده تر شده و بر مشکلات آن افزوده می شود بطوریکه مباحثی چون حفظ جنگل ها و منابع طبیعی ، آلودگی خاک و آب بهانه ای برای غرض ورزی کسانی شده است تا به تولید داخلی این محصول استراتژیک  ضربه بزنند.

این نامه با بیان اینکه در دنیای امروز همه چیز به هم ارتباط دارد آمده است همانگونه که یک قاشق چایخوری شکر تولید داخل در لیوان چای صبحانه معاش هزاران نفر از هموطنانمان را تامین تامین می کند، چرخاندن قلم ایرانی روی کاغذ ایرانی نیز همین قدر اهمیت دارد.

در ادامه این نامه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی با بیان اینکه چرا نباید برای حمایت از اقتصاد کشور و ایجاد اشتغال جوانان این سرزمین کالای ایرانی مصرف کنیم می افزاید: دانشگاه ها به عنوان مراکز علمی و اثر گذار کشور با پیشقدم شدن در حمایت و مصرف از تولیدات داخلی از قبیل کاغذ، قلم ایرانی با جوهر ایرانی، لوازم التحریر ، هدایا و حتی میوه ایرانی ، می توانند نقش بسزایی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی ایفا کنند.

متن نامه سرگشاده بسیج دانشجویی استان اردبیل به روسای محترم دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان اردبیل

باسمه تعالی

«دولت هرگونه مصرف کالاهای خارجی را در صورت وجود مشابه داخلی ، بر خود حرام بداند...تقویت تولید داخلی ستون فقرات حل مشکلات کشور است.»

                                                  رهبر معظم انقلاب(مُدّ ظلّه العالي) در دیدار کارگران  از سراسر کشور

روسای محترم دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان اردبیل

سلام علیکم

                با احترام و صلوات بر محمد و آل محمد(ص) و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان ، به استحضار می رساند یکی از مباحث مهمّی که مقام معظم رهبری در مقاطع مختلف بر آن تاکید داشته و همواره به دولت های مختلف گوشزد کرده اند «اقتصاد مقاومتی» و  «مصرف و حمایت از تولیدات داخلی و کار ایرانی» است. ایشان چندی پیش نیز در جمع کارگران و بعضی از اعضای هیئت دولت با اشاره به گستردگی دستگاه های دولتی ، دولت را بزرگترین مصرف کننده کالا خوانده و به وزیر کار و رفاه و تعاون تاکید کردند: « در دولت اصرار و پافشاری کنید که مصارف دستگاه های دولتی ، مطلقاً داخلی باشد و دولت هرگونه مصرف کالاهای ریز و درشت خارجی را در صورت وجود مشابه داخلی ، بر خود حرام بداند.» ؛ از این رو بر آن شدیم به « صنعت تولید کاغذ داخلی » به عنوان یک نمونه از نتیجه  بی توجهی به محصولات و تولیدات داخلی که کاربرد فرهنگی و آموزشی بسیار وسیع و فراگیری دارد و می تواند زمینه اشتغال هزاران نفر از افراد ایرانی را فراهم کند اشاره ای مختصر کنیم:

در سایه کم توجهی و غفلت مسئولین و ارگان های دولتی به عنوان بزرگ ترین  مصرف کننده کاغذ ، روز به روز وضعیت  تولید کاغذ داخلی نگران کننده تر شده و بر مشکلات آن افزوده می شود.کافی است نگاهی به اشتغال زایی صنعت تولید کاغذ بیندازیم تا به استراتژیک بودن آن برای کشورها پی ببریم. امروز در کشور ما مباحثی چون حفظ جنگل ها و منابع طبیعی ، آلودگی خاک و آب بهانه ای برای غرض ورزی کسانی شده است تا به تولید داخلی این محصول استراتژیک  ضربه بزنند. امروزه تمام کشورهای پیشگام در تولید کاغذ ، در صنایعی همچون کشاورزی و محصولات صنعتی پیشگام هستند و فناوری های نوین تولید کاغذ موجب شده تا درصد کمی از مواد اوّلیه کاغذ از قطع درختان جنگل ها حاصل شود.ساقه کتان ، شاهدانه ، پنبه ، ساقه گیاهانی مانند گندم ، جو (کاه) ،نی ، کنف ، انواع کاغذ های باطله و یا خرده ها و قطعات مقوای کهنه و الیاف تفاله نیشکر از جمله موادی است که در صنعت کاغذ سازی از آن بهره فراوان می برند. جالب این که این صنعت سال ها در انحصار کامل ایالات متحده آمریکا قرار داشت ، تا اینکه در سال 2009 جمهوری خلق چین در تولید کاغذ و خمیر کاغذ از آن پیشی گرفت.

      اینکه رهبر معظم انقلاب بر مصرف کالاهای داخلی تاکید می کنند قطعاً ناشی از جهان بینی عمیق و البته آینده نگری ایشان است و بر شناخت نقاط حساس اقتصاد از سوی ایشان دلالت دارد.وقتی مصرف محصولات داخلی  بر خلاف تبلیغات گسترده بعضی شبه روشنفکران و افرادی که در مافیای واردات دست دارند ، مورد توجه مردم و ارگان های دولتی قرار گیرد، بازار کار و سرمایه داخلی  رونق می گیرد و جلوی خروج حجم عظیمی از سرمایه های داخلی و واردات بی رویه غیر ضرور گرفته می شود.

باید در نظر داشت که در دنیای امروز همه چیز به هم ارتباط دارد. کافی است ما یک قاشق چایخوری شکر تولید داخل در لیوان چای صبحانه مان بریزیم تا معاش هزاران نفر از هموطنانمان از همین یک قاشق تامین شود. کافی است قلممان را روی کاغذ ایرانی بچرخانیم تا برای هزاران نفر ایجاد شغل کنیم و معاش بسیاری از هموطنانمان از همین چرخش قلم تامین شود. کافی است....

با این وجود چرا نباید برای حمایت از اقتصاد کشورمان و ایجاد اشتغال برای جوانان عزیز این سرزمین کالای ایرانی مصرف نکنیم؟!

توصیه ما این است که دانشگاه ها به عنوان مراکز علمی و اثر گذار کشور پیشقدم در حمایت و مصرف تولیدات داخلی باشند. طبق گفته مسئولان وزارت علوم حدود چهار میلیون دانشجو در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل  هستند و سالانه حدود 300 هزار نفر از آنها فارغ التحصیل می شوند.تصور کنید اگر در دانشگاه ها کاغذ و قلم ایرانی با جوهر ایرانی خریداری و مصرف شود و از  میز و صندلی ، لوازم التحریر ،هدایا و میوه ایرانی ، استفاده گردد ، نتیجه اش چه می شود!! بیایید از همین استان  و از خودمان شروع کنیم. بیایید ما پیشقدم در لبیک به ندای رهبر انقلاب مدّ ظلّه العالی باشیم....

در همین زمینه بسیج دانشجویی استان ضمن تنظیم و ارسال نامه پیوستی به بسیج دانشجویی مستقر در سطح دانشگاه های استان به شدّت پیگیر تحقق این امر مهم بوده و از شما نیز همین انتظار  را دارد.

                                       والسّلام عليكم و رحمه ا... و بركاته

                     شوراي تبيين مواضع  ناحيه بسيج دانشجويي استان اردبيل

 

انتهای پیام