کد خبر: 5042 ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۴

حفظ عزت و غرور مسلمانان،مهمترین عهد ورزشکار ایرانی است

دانشجویان ورزشکار اردبیلی با بیان اینکه بازیکن غیرتمند ایرانی نباید هرگز تن به بازیگری در عرصه سیاست بزند،گفت: شجاعی و حاج‌صفی با خلق شاهکارشان زیر بار ننگ ابدی رفتند که هیچگاه از خاطره ملت شهید پرور ایران پاک نخواهند شد.

حفظ عزت و غرور مسلمانان،مهمترین عهد ورزشکار ایرانی است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، 13 مرداد ماه اتفاقی بی سابقه در فوتبال ایران رخ داد جایی که مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی 2 بازیکن ملی‌پوش ایرانی در مسابقات یورو لیگ و در تیم پانیونیوس یونان 90 دقیقه مقابل نماینده رژیم صهیونیستی به میدان رفتند که در نهایت هم با شکست در این دیدار از مسابقات یورو لیگ حذف شدند.

داور لیگ جوانان کشور: حفظ عزت و غرور مسلمانان، مهمترین عهد ورزشکار ایرانی است

نوین فتحی دانشجوی ارشد مدیریت اجرایی اهل بیله سوار و داور لیگ امید فوتبال کشور در خصوص این اقدام غیر معقولانه بازیکنان ایرانی عکس العمل نشان داد و گفت: باید از مسلمانان جهان پرسید آیا بازی در لیگ اروپا و تیم پانیونیوس مهمتر است یا دفاع از مظلومانی که همواره چشم امید به اعمال و رفتارهای حمایتی افرادی چون حاج صفی و شجاعی دارند، مهم است.

وی با بیان اینکه سال‌هاست ورزشکاران ایرانی در هر رشته در حمایت از مردم مظلوم فلسطین مقابل ورزشکاران رژیم کودک کش حضور پیدا نمی‌کنند، گفت: در راستای ارج نهادن به اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی و مقاومت فلسطینیان حتی ورزشکاران کشورمان از مدال‌های رنگین المپیک، جهانی و آسیایی نیز گذشتند تا عزت و غرور ایرانیان و مسلمانان جهان حفظ شود.

این دانشجوی ورزشکار اردبیلی اقدامات دو بازیکن ایرانی شاغل در اروپا را مورد انتقاد قرار داد و گفت: شجاعی و حاج‌صفی کاری تاریخی و عجیب را انجام دادند و در حالی به درخواست باشگاه پانیونیوس یونان جواب مثبت داده و به میدان رفتند که در بازی رفت از سفر به سرزمین‌های اشغالی فلسطین سرباز زده بودند.

وی با بیان اینکه بازیکن غیرتمند و متعصب ایرانی نباید هرگز تن به بازیگری در عرصه سیاسی بزند،گفت: شجاعی و حاج‌صفی با خلق شاهکارشان زیر بار ننگ ابدی رفتند که هیچگاه از خاطره ملت شهید پرور ایران پاک نخواهند شد.

فتحی در ادامه سخنان خود وجود مسائلی از این دست برای سایر ورزشکاران ایرانی از دژاگه تا هاشمیان و جهانبخش در اروپا را یاداور شد و گفت: سال گذشته علیرضا جهانبخش نیز دقیقا با همین مشکل مواجه شد اما پس از جلسه با مدیران باشگاه و توضیح مواضع کشور ایران، باشگاه آلکمار به تصمیم ستاره ملی پوش خود احترام گذاشت و از او در آن مسابقه استفاده نکرد تا نشان دهد در فوتبال تنها نتیجه هدف نهایی نیست.

قهرمان کاراته کشور: پهلوانی و جوانمردی به جریحه‌دار کردن قلب یک کودک یتیم ارجحیت دارد

علی شکوری دانشجوی دانشگاه پیام نور و قهرمان کاراته کشور از شهرستان گرمی در این خصوص گفت: مسلماً یکی از اصول خدشه‌ناپذیر انقلاب شکوهمند اسلامی، به رسمیت نشناختن رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی بوده که همواره در ورزش تلألو و درخشش دیگری داشته است.

http://s9.picofile.com/file/8302690076/photo_2017_08_05_23_19_00.jpg

وی با بیان اینکه ورزشکاران دلاور ما در طول سالیان دراز هرگز حاضر نشدند بخاطر کسب مدال‌های رنگارنگ جهانی و المپیک، بر ارزش‌ها و شرافت انسانی و اعتقادات آزادگان جهان پا بگذارند، گفت: همواره پهلوانی و جوانمردی به جریحه‌دار کردن قلب یک کودک یتیم یا له کردن غرور یک جوان یا درآوردن اشک  مادری داغدار ارجحیت دارد.

این دانشجوی فعال گرمی ضمن محکوم کردن اقدام دو ورزشکار ایرانی گفت: مسلماً حرکت اخیر دو فوتبالیست در زیرپاگذاشتن رویه همیشگی ورزشکاران ایرانی در مواجه نشدن با غاصبان صهیونیستی،جز ننگِ قرارگیریِ نام ایشان در کنار رضایت دهندگان به اعمال این رژیم کودک کش، ثمر دیگری برای ایشان نخواهد داشت.

مربی تیم فوتبال منتخب شهرستان پارس آباد: روحیه پهلوانی، با وعده های رنگارنگ همخوانی ندارد

فریبرز اصغری کنچوبه دانشجوی شهرستان پارس آباد و مربی تیم فوتبال منتخب این شهرستان در جام حذفی کشور ، حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیسم و حامیانش را از ارکان اصلی سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران دانست و از وزارت ورزش و جوانان کشور نیز خواست تا با پیروى کامل از آرمان هاى امام راحل و رهنمودهاى رهبر معظم انقلاب، ترویج روحیه مبارزه  علیه صهیونیست‌ها را سرلوحه امور خود قرار داده و در مورد این دو ورزشکار خاطی نیز تصمیمات لازم  و در خور شأن ملت ایران اتخاذ کند.

 

وی در ادامه سخنان خود به سابقه بازیکنان بزرگ فوتبال جهان در خصوص عدم بازی با نمایندگان رژیم کودک کش اشاره کرد و گفت: وقتی فوتبالیست های بزرگی چون بوفون و کریس رونالدو در بازی با اسرائیل، از فلسطین حمایت کرده و از حضور در میدان امتناع می کنند، آدم خجالت می کشد بگوید شجاعی و حاج صفی نیز ایرانی هستند.

این مربی فوتبال اتفاقات اخیر در ورزش را یاداور شد و گفت: اگر کمیته اخلاق و فدراسیون فوتبال زمانی که شجاعی آن زمان حرف‌های تندی خارج از ایران در خصوص فوتبال ملی زد برخورد می‌ شد امروز کمتر شاهد این اتفاقات بودیم.

وی در پایان سخنان خود روحیه پهلوانی ورزشکاران ایرانی در طول سالیان دراز را یادآور شد و گفت: ورزشکاران پهلوان ایران در طول تاریخ انقلاب هرگز حاضر نشدند بخاطر کسب مدال‌های رنگارنگ جهانی و المپیک، بر ارزش‌ها و شرافت انسانی و اعتقادات آزادگان جهان پا بگذارند و همواره پهلوانی و جوانمردی را به وعده های رنگارنگ دنیوی ترجیح دادند.

اصغری تصریح کرد: مسلماً حرکت اخیر دو فوتبالیست فوق در زیرپاگذاشتن رویه همیشگی ورزشکاران ایرانی در مواجه نشدن با غاصبان صهیونیستی، جز ننگِ قرارگیریِ نام ایشان در کنار رضایت دهندگان به ظلم مسمترِ غاصبانِ کودک‌کش، ثمر دیگری برای ایشان نخواهد داشت.

گزارش: سعید آخربین

انتهای پیام/