کد خبر: 3756 ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰

پیام تسلیت دانشگاهیان اردبیل به مناسبت درگذشت یار انقلاب

شخصیت های حقوقی و مسئولین تشکلهای دانشجویی دانشگاه های اردبیل همگام با مسئولان کشوری و استانی با ارسال پیامی درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفتند.

پیام تسلیت دانشگاهیان اردبیل به مناسبت درگذشت یار انقلاب

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، شخصیت های حقوقی و مسئولین تشکلهای دانشجویی دانشگاه های اردبیل همگام با سایر مسئولان کشوری و استانی با ارسال پیام تسلیت یاد و خاطره یار انقلاب را گرامی داشتند.

در متن هیات رییسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل آمده است: امروز در سوگ بزرگ مردی از سرزمین بزرگان و ابرمردان؛ ایران سرفراز، به ماتم و عزا نشسته ایم که سراسر زندگی پر برکتش را وقف اسلام و ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی کرد.

ابرمردی که یار دیرین، وفادار و دلسوز بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی) بود و در همه حال و در همه بحبوحه های انقلاب، جنگ، سازندگی و در همه صحنه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و ... بهترین همسنگر و همفکری  پویا، فعال و بی بدیل بودند.

نقش محوری و کلیدی آیت الله هاشمی در توسعه و پیشرفت کشور بر همگان عین روز روشن و مبرهن است و بی شک نام پرآوازه اش در طول تاریخ این مرز و بوم همانند امیرکبیرها به عنوان سردار سازندگی، استاد سیاست و اقتصاد و بزرگ تئوریسین فرهنگ و سیاست، ماندگار خواهد بود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی به فرموده رهبر معظم انقلاب  نمونه‌ کم نظیری از نسل اول مبارزان ضد ستم شاهی و از رنج دیدگان این راه پر خطر و پر افتخار بود که  سال ها زندان و تحمل شکنجه های ساواک و مقاومت در برابر این همه و آن گاه مسئولیت های خطیر در دفاع مقدس و ریاست مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان و غیره، برگ های درخشان زندگی پر فراز و نشیب این مبارز قدیمی است.

ایشان، سرمشق اخلاص در عمل بود

گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی به مناسبت ارتحال حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در کانال تلگرامی خود نوشت: به نظر من هاشمی رفسنجانی مصداق بارز یک آدم عاقبت به خیر بود، با گذشت زمان و کهولت سن، روحیات ایشان عارفانه‌تر و پایبندی ایشان بر اصول اخلاقی در سیاست بیشتر و بیشتر شد.

صادقی خاطر نشان کرد: من یقین دارم که تعداد طرفداران ایشان در زمان رحلت به مراتب بیشتر از زمانی است که ایشان در راس قدرت بودند.

وی افزود: پیش‌بینی می‌کنم که مراسم تشییع پیکر ایشان پس از امام عظیم‌ترین تشییع پیکر یک سیاستمدار باشد.

صادقی با بیان اینکه اگر در رفتار و گفتار ایشان دقت شود، بی‌شک از دلسوزترین شخصیت‌های حامی انقلاب، قانون اساسی،‌ ولایت فقیه و شخص مقام معظم رهبری بودند، گفت: باید او را سرمشق اخلاص در عمل قرار داد.

سرپرست دانشگاه پیام نور اردبیل نیز ضمت تسلیت این ضایعه بزرگ گفت: ارتحال جانگداز عالمی وارسته، مجاهدی خستگی ناپذیر و یار دیرین امام و رهبری  دل ما را اندوهگین ساخت.

بی شک عمر با برکت ایشان همواره در راه ترویج دین مبین اسلام، مبارزه علیه رژیم طاغوت شاهنشاهی و در راه خدمت رسانی  بر  مردم عزیز  ایران سپری شد.

در پیام تسلیت اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان نیز آمده است؛ بلاشک همگان واقفند که حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر هاشمی رفسنجانی جزو افرادی بودند که در اوان انقلاب زحمات زیادی را برای پیروزی و به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی ایران متحمل شدند

بدینوسیله درگذشت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را خدمت رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران تسلیت عرض نموده و برای ایشان طلب آمرزش و مغفرت از باری تعالی داریم.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی نیز با صدور پیامی در گذشت رئیس محترم تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور نیز با صدور پیامی درگذشت ایشان را به محضر حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظ انقلاب و مردم ایران اسلامی تسلیت گفته و اعلام داشت: خبر رحلت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا هاشمی رفسنجانی که پس از عمری مجاهدت و مبارزه در راه انقلاب و اسلام دعوت حق را لبیک گفت،مایه تاسف و تاثر است . ایشان همواره به عنوان یکی از چهره های فعال  در تاریخ انقلاب اسلامی در همان آغاز شکل گیری نهضت و ایام دفاع مقدس شناخته می شدند.

نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با صدور پیای ارتحال رئیس مجمع تشخیص مصلت نظام، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ، یار دیرین انقلاب اسلامی  را به جامعه دانشگاهی تسلیت گفت.

 

انتهای پیام/